آنالیز افزایش همکاری های نظامی واشنگتن-دهلی نو ماه آینده میلادی در پنتاگون

به گزارش فیس راز، وزیر دفاع هند با همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس وزیران دفاع کشورهای آ.سه .آن در مالزی درباره مسائل امنیتی گفت وگو کرد.

آنالیز افزایش همکاری های نظامی واشنگتن-دهلی نو ماه آینده میلادی در پنتاگون

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از زی نیوز هند، مانوهار پاریکار وزیر دفاع هند با اشتون کارتر همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس آسه آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا) دیدار کرد.

پیتر کوک سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در این مورد گفت: وزیر دفاع آمریکا با همتای هندی خود در کشور مالزی گفت وگوی موثری داشته و قرار است این گفت وگوها در پنتاگون در ماه آینده میلادی ادامه یابد.

وی ادامه داد: گفت وگوی دو طرف موثر بود و وزیر دفاع آمریکا در حال آنالیز زمینه های گسترش همکاری با هند است.

این دیدار در حاشیه اجلاس وزیران دفاع کشورهای عضو آسه آن در شهر کوالالامپور مالزی انجام شد.

سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون اضافه کرد: وزیران دفاع هند و آمریکا در خصوص گسترش همکاری های امنیتی و دفاعی دو کشور گفت وگو کردند.

این در حالی است که محمد عاصم باجوه سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان، اعلام نموده که راحیل شریف رئیس ستاد ارتش این کشور قرار است 15 نوامبر امسال میلادی (24 آبان) برای گفت وگو با مقامات آمریکایی در خصوص مسائل امنیتی افغانستان راهی واشنگتن گردد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان قرار است در سفر پنج روزه خود به آمریکا، با مقامات دولتی و نظامی این کشور دیدار و در خصوص مسائل امنیتی بخصوص افغانستان به بحث و گفت وگو بپردازد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در حالی به آمریکا سفر می نماید که نواز شریف نخست وزیر پاکستان چندی قبل با امید بهبود روابط واشنگتن - اسلام آباد، به آمریکا سفر کرد اما دستاورد چندانی در پی نداشت.

بر اساس این گزارش، باوجود مذاکرات چهار روزه نخست وزیر پاکستان با مقامات عالی رتبه از جمله رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا به نظر می رسد که دو کشور در خصوص مسائل پاکستان با هند و افغانستان به توافق نرسیده اند و مسائل با افغانستان، هند و اختلافات بر سر تهدیدات هسته ای در جنوب آسیا همچنان باقیست.

کارشناسان پاکستانی معتقدند که وزیر دفاع هند در سفر به پنتاگون، موضوع خرید پهپادهای تهاجمی آمریکا موسوم به اونجر را مطرح می نماید.

در صورتی که هند به این پهپادها دست یابد، اولین کشور واردکننده این پهپاد تهاجمی تبدیل می گردد که این اقدام می تواند پاکستان رقیب دیرینه این کشور را به چالشی جدید بکشاند.

این پهپاد توسط کمپانی اتمی - هواپیمایی آمریکا ساخته شده است.

هند با این پهپادها توانایی هدف قرار دادن شبه نظامیان در تمام نقاط پاکستان را خواهند داشت و نیز می تواند مرزهای این کشور با چین را بطور کامل کنترل کند.

هند دومین کشور خریدار تسلیحات آمریکایی در سال 2014 میلادی بود. با این حال، 5 سال قبل تقریبا معامله تسلیحاتی میان دو کشور وجود نداشت.

تحلیلگران منطقه ای سفر وزیر دفاع هند به آمریکا را از این لحاظ مهم دانستند که هند از مدت ها پیش در خصوص نفوذ در حال رشد چین، نزدیکی این کشور با پاکستان و سرمایه گذاری های متعدد در این منطقه بارها اظهار نگرانی نموده و خواهان در دست دریافت اقدامات مناسب در این مورد با مشورت مقامات آمریکایی می باشند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 547

به "آنالیز افزایش همکاری های نظامی واشنگتن-دهلی نو ماه آینده میلادی در پنتاگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز افزایش همکاری های نظامی واشنگتن-دهلی نو ماه آینده میلادی در پنتاگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید