بزرگترین اجتماع مخالفان کودتای میانمار امروز برگزار می گردد

به گزارش فیس راز، مخالفان کودتای نظامی میانمار امروز (چهارشنبه) بزرگترین تجمع اعتراضی خود را به امید نشان دادن اعتراض شان به زمامداری ارتش بر دولت و سرنگونی دولت مدنی و دستگیری رهبر دوفاکتوی این کشور برگزار می نمایند.

بزرگترین اجتماع مخالفان کودتای میانمار امروز برگزار می گردد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این تجمع عظیم با وجود وعده های خونتای نظامی درباره برگزاری انتخابات جدید برگزار می گردد. معترضان نسبت به وعده های خونتا تردید دارند که روز سه شنبه در یک نشست خبری خاطرنشان کرد انتخاباتی عادلانه برگزار و قدرت واگذار می گردد.

یکی از معترضان درباره نشست خبری حکومت خونتا (نظامی) گفته است: آنچه آنها گفته اند، کاملا نادرست است. اصلا به آن چه آنها گفته اند، اعتقادی ندارم.

وی ادامه داد: آنها گفتند رای گیری انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی با تقلب همراه بوده اما حالا به مردم نگاه کنید. این مردم اکنون در خیابان ها هستند.

این کودتا در اول فوریه امسال میلادی به اعتراضاتی گسترده از ششم فوریه منجر شده که در آنها صدها هزار تن حضور داشته اند.

همچنین کشورهای غربی به شدت از این فرایند کودتای نظامی انتقاد نموده اند و واشنگتن و لندن نیز در پی مطرح شدن اتهام های جدید علیه آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار از خونتا خشمگین هستند.

تام اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز گفته که نگران استفاده از خشونت های بیشتر علیه معترضان است، از کشورهای دارای نفوذ بر ژنرال های خونتا خواسته تا هر چه سریعتر دست به اقدام بزنند.

یکی از معترضان اعلام نموده است: ما به دنبال حقیقت هستیم. حقیقت، دموکراسی و آزادی سوچی و وین مینت، رئیس جمهوری میانمار است.

این اعتراضات در حالی برگزار می شوند که ارتش میانمار گفته، کودتای نظامی و اعلام شرایط فوق العاده در راستای قانون اساسی است که راه را برای اصلاحات دموکراتیک هموار می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1587

به "بزرگترین اجتماع مخالفان کودتای میانمار امروز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین اجتماع مخالفان کودتای میانمار امروز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید