بیروت: با معترضان درگیر نمی شویم، نشست فوق العاده دولت برای آنالیز اوضاع

به گزارش فیس راز، به دنبال اعتراضات اخیر در بعضی شهرهای لبنان، وزیر داخلی این کشور اوضاع امنیتی را تحت کنترل خواند.

بیروت: با معترضان درگیر نمی شویم، نشست فوق العاده دولت برای آنالیز اوضاع

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریا الحسن، وزیر کشور لبنان در گفت وگو با وبگاه خبری المیادین اکثر تظاهرات های اعتراضی شب گذشته لبنان به وضعیت معیشتی در این کشور را مسالمت آمیز خواند و گفت نیروهای امنیتی دستور گرفته اند که با تظاهرات نمایندگان درگیر نشوند.

وی اوضاع امنیتی را تحت کنترل خواند و گفت: اما به هر حال نیروهای امنیتی با هر گونه کوشش های خرابکارانه مقابله خواهند کرد.

الحسن ضمن یادآوری اظهارات سعد الحریری، نخست وزیر لبنان درباره تدابیر دولت لبنان برای کاهش کسری بودجه گفت: این تدابیر باید به گونه ای باشد که بین اقدامات ریاضت مالی و کاهش تاثیر آن بر شهروندان لبنانی تعادل ایجاد گردد.

وی توضیح داد: اقدامات ریاضت مالی لازم است و هر دولت دیگری هم بود همین کار را انجام می داد، زیرا گزینه جایگزین آن، فروپاشی است. وی توضیح داد: دولت لبنان در کوشش است تا شهروندانش با فروپاشی وضعیت(مالی کشورشان) روبرو نشوند.

وزیر کشور لبنان همه احزاب و گروه ها در دولت لبنان را به یکپارچگی و اتحاد در حمایت از اقدامات ریاضت مالی دعوت کرد.

اداره کل نیروهای امنیتی داخلی لبنان هم به وسیله حساب کاربری خود در توئیتر از مجروح شدن 60 عضو نیروهای امنیتی در اعتراضات شب گذشته در چندین منطقه لبنان اطلاع داد. اعتراضاتی که به دلیل مالیات های جدید اعمال شده از سوی دولت الحریری اتفاق افتاده است.

در این پیغام آمده است: ما حمله به نیروهای امنیتی و اموال عمومی و خصوصی را قبول نخواهیم کرد و هشدار می دهیم که هرگونه نقض امنیت و همچنین هر شخصی که به اثبات برسد به اموال عمومی و خصوصی تعدی می نماید، اعضای نیروهای امنیتی موظف هستند او را مطابق قانون دستگیر نمایند.

دولت لبنان قرار است امروز ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی نشست فوق العاده ای را به ریاست میشل عون به منظور آنالیز تحولات و خواسته های مردم در تظاهرات ها برگزار کند.

حسین الحاج حسن عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان هم در واکنش به اعتراضات مردمی لبنان بر جانبداری این فراکسیون از خواسته های مردمی تاکید نمود و گفت: ایجاد اصلاحات واقعی در کشور لازم است.

هزاران نفر در سراسر لبنان شامگاه پنجشنبه در اعتراض به برنامه های جدید دولت برای وضع مالیات های جدید به خیابان آمده و شعارهایی علیه دولت سر دادند.

هزاران شهروند از شهر طرابلس گرفته تا شهرهای صور، بعلبک و بیروت اعتراض خود را به طرح دولت برای اعمال مالیات های جدید بر بعضی کالاها از جمله سوخت و بعضی شبکه های اجتماعی مانند واتساپ ابراز کردند.

تظاهرات ها، عصر پنجشنبه از بیروت شروع شد و سپس به شهرهای دیگر لبنان سرایت کرد و تا ساعات شروعین بامداد آدینه ادامه داشت. معترضان در بیرون ساختمان های دولتی در میدان ریاض الصلح، واقع در بیروت با نیروهای امنیتی درگیر شده با سوزاندن لاستیک، بعضی جاده های اصلی را مسدود کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 576

به "بیروت: با معترضان درگیر نمی شویم، نشست فوق العاده دولت برای آنالیز اوضاع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیروت: با معترضان درگیر نمی شویم، نشست فوق العاده دولت برای آنالیز اوضاع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید