تامین اقتصادی 500 هزار میلیاردی از بورس

به گزارش فیس راز، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در 10 ماهه امسال 500 هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تامین اقتصادی اجرا شده است.

تامین اقتصادی 500 هزار میلیاردی از بورس

به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند در نشست دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته تنها 265 هزار میلیارد تومان تامین مالی شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سرانجام امسال، گفت: سال آینده از نظرمالی سال بسیار مهمی است و امیدواریم تامین مالی در تمام بازار ها هزاران میلیارد افزایش داشته باشد.

دژپسند با بیان اینکه در حال حاضر برآورد ها نشان از بهبود در رشد مالی دارد، توضیح داد: جنگ مالی یک سویه فعلی به کشور تحمیل شده است که آثاری را با خود به همراه داشت، اما مهم این است که با همراهی قوای حاکمه و بخش خصوصی تا میزان مقدور فشار و رنج کاهش پیدا کرد.

به گفته وی، با کوشش بیشتر و اهتمام جدی باید به گونه ای برنامه ریزی گردد تا فعالیت های مالی به رفاه عمومی منجر گردد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه عموم تصمیمات دولت در مجامع مختلف مشارکت بخش خصوصی را در خود به همراه دارد، تاکید نمود: بر همین اساس گوی سبقت صادرات غیر نفتی پس از انقلاب اسلامی از میزان صدور نفت خام ربوده شده است.

وی اضافه کرد: صادرات غیرنفتی پیش از انقلاب اسلامی سهمی دو درصدی داشته است، اما اکنون برآورد ها و پیش بینی ها اعداد قابل توجهی را نشان می دهد.

دژپسند با بیان اینکه پس از انقلاب بخش خصوصی مستقل عمل نموده و در این مدت وابسته به خارج یا حکومت نبوده است، گفت: در کوشش هستیم با حمایت این بخش راستا رسیدن به اهداف انقلاب را کاهش دهیم و به زودی رسیدن به مقصد را جشن خواهیم گرفت.

وی گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی افزایش مشارکت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور بوده که بر اساس گزارش های ارائه شده در هیات دولت به این مهم دست یافته ایم و تبعیض جنسیتی مانند گذشته وجو ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1561

به "تامین اقتصادی 500 هزار میلیاردی از بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اقتصادی 500 هزار میلیاردی از بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید