تاکید انگلیس بر ضرورت موافقت یونان با تشدید ریاضت مالی

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: وزیر دارایی انگلیس ضمن هشدار درباره تبعات بحران بدهی یونان، بر ضرورت موافقت مقامات یونانی با اجرای طرح های شدیدتر ریاضت مالی تاکید نمود.

تاکید انگلیس بر ضرورت موافقت یونان با تشدید ریاضت مالی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با شرکت یونانی ها در رفراندوم پذیرش و یا رد بسته یاری مالی جدید وام دهندگان بین المللی در ازای اجرای طرح های شدیدتر ریاضت مالی، جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس هشدار داد که کشورش از بحران بدهی یونان در امان نیست.

آزبورن با اشاره به برنامه ریزی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای برگزاری نشست اضطراری فردا دوشنبه به منظور بحث درباره پیامد برگزاری همه پرسی در یونان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی، به روابط نزدیک تجاری میان دولت لندن و اتحادیه اروپا اشاره نمود و گفت که انگلیس از بحران اتحادیه در امان نیست.

آزبورن با اشاره به کاهش کسری بودجه انگلیس و تامین مالی مجدد بانک های این کشور و صندلی قوی تر امروز انگلیس در مقایسه با اوایل بحران مالی سال 2007 میلادی، تاکید نمود که با این حال، در صورت خروج یونان از منطقه یورو، محتمل است که لندن نیز تحت تاثیر آشفتگی بازارهای مالی جهانی قرار بگیرد.

وزیر دارایی انگلیس اینطور استدلال کرد که بحران یونان یادآور ضرورت اجرای طرح های ریاضت مالی پیشنهادی وی در انگلیس است؛ این مقام انگلیسی در عین حال از اعلام اینکه رای او به رفراندوم امروز در یونان چیست، خودداری کرد و گفت که این موضوع مربوط به مردم یونان است.

آزبورن همچنین گفت که دولت آتن باید اجرای طرح های بیشتر ریاضت مالی را بپذیرد زیرا یونان با سایر کشورهای اتحادیه اروپا ارز مشترک دارد و بنابراین، باید از قوانین مشترک نیز پیروی کند.

چنین اظهاراتی از سوی آزبورن در حالی مطرح شده است که یونان حاضر نیست در ازای اجرای طرح های ریاضت مالی بیشتر، یاری های مالی جدیدی از سوی وام دهندگان بین المللی خود دریافت کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1026

به "تاکید انگلیس بر ضرورت موافقت یونان با تشدید ریاضت مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید انگلیس بر ضرورت موافقت یونان با تشدید ریاضت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید