تخصیص 14 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی

به گزارش فیس راز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 14 میلیارد دلار ارز برای خرید کالا های اساسی و دارو خبر داد و گفت: برنج به اندازه کافی ذخیره سازی شده و جای نگرانی در بازار نیست.

تخصیص 14 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از اتاق اصناف ایران، عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رئیس اتاق اصناف ایران در بیشتر نشست های برگزار شده در وزارت صنعت، پیگیر تبصره 7 ماده 72 و بازگشت سهم یک سومی اصناف از درآمد های حاصل از جرایم اقتصادیاتی است و بر این اساس، ارقامی هم که تا به حال به مجموعه اصناف اختصاص یافته، نتیجه این تلاش ها بوده است و رئیس اتاق اصناف ایران، با جدیت و پشتکار کم نظیر موضوعات مربوطه را تا حصول نتایج احتاقتصادی دنبال کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار ایام سرانجامی سال آماده است و کالا های مورد نیاز را تأمین کرده است؛ این در حالی است که 90 درصد از 14 میلیارد دلاری که برای خرید کالا های اساسی و دارو اختصاص داده شد، تا امروز هزینه شده است و نتیجه آن این است که گوشت قرمز و گوشت مرغ به اندازه کافی تأمین و برنج 1121 هندی و سایر برنج های وارداتی به اندازه کافی ذخیره شده است؛ ضمن اینکه تلاش می کنیم کمترین مداخله را در تأمین کالا های اساسی داشته باشیم.

وی گفت: در سنوات پیش، فروش های فوق العاده نتیجه بخش و مؤثر بوده اند و پیشنهاد می کنیم امسال نیز در مقطع زمانی سرانجام سال از این ظرفیت استفاده شود؛ این در حالی است که چنانچه سطح عرضه و سطح فروش برابری نکنند، باید نمایشگاه های عرضه داشته باشیم.

قبادی شرح داد: اگر اصناف، خود در تأمین، عرضه و نظارت توانمند باشند، دولت به آن حوزه ورود نخواهد کرد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود: اصناف همواره در خدمت جامعه بوده اند و اگر کسی گران فروشی می کند او از لباس اصناف سو استفاده کرده است.

وی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات و اقدامات اصناف تاکید کرد و اضافه کرد: یکی از ضعف های اصناف عدم حضور در رسانه ها به ویژه در صدا و سیما است. اصناف باید اقدامات خود را تشریح کنند. ارتباطی که دولت با مردم دارد با ارتباطی که اصناف با مردم می توانند برقرار کنند متفاوت است.

قبادی گفت: امروز در بیشتر مواد غذایی از جمله گوشت مرغ و گوشت قرمز، روغن و … شاهد رعایت قیمت مصوب در سراسر کشور هستیم، اما مردم بر این باور نیستند. ما می دانیم که اصناف کار ها را به درستی انجام می دهند، اما اصناف باید این امور را در ارتباط با رسانه ملی به اطلاع عموم برسانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 841

به "تخصیص 14 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 14 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید