ترامپ به دنبال توافقات هسته ای کلان با روسیه و چین است

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، مقامات مطلع در کاخ سفید اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال توافقات هسته ای کلان با روسیه و چین است.

ترامپ به دنبال توافقات هسته ای کلان با روسیه و چین است

مقامات مطلع در دولت آمریکا امروز آدینه به شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کردند که کاخ سفید در حال اجرا مذاکرات فشرده ای در میان نهادهای مختلف خود به منظور تهیه و تدوین گزینه هایی برای رئیس جمهوری هستند که بر اساس آنها ترامپ بتواند موضوع چنین توافقاتی را مورد پیگیری قرار دهد.

بر اساس اعلام این مقامات، دولت کنونی آمریکا در صدد است تا به توافقاتی مشابه پیمان استارت نو که در سال 2021 میلادی به سرانجام می رسد، دست یابد.

لازم به ذکر است، پیمان استارت نو (New START) پیمان کاهش تسلیحات هسته ای دو جانبه میان آمریکا و فدراسیون روسیه به شمار می رود.

رئیس جمهوری آمریکا و همتای روسی وی 8 آوریل سال 2010 در شهر پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار نموده و یک پیمان برای کاهش زرادخانه های هسته ای خود امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر 1550 کلاهک را مستقر نمایند؛ حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال 2002.

معاهده کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت، در سال 1991 منعقد شد و در دسامبر 2009 منقضی شد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه پیمان جایگزین معاهده کاهش تسلیحات راهبردی (استارت) را در شهری که اوباما در سخنرانی سال گذشته خود در آن خواهان دنیا عاری از تسلیحات هسته ای شد، امضا کردند.

با تور چین سفر کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 190

به "ترامپ به دنبال توافقات هسته ای کلان با روسیه و چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به دنبال توافقات هسته ای کلان با روسیه و چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید