تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر جلوگیری از تنش تجاری با آمریکا، بدون حمایت فعالانه آمریکا نتوانسته ایم مسائل بسیاری را در اروپا پیش ببریم

به گزارش فیس راز، به نوشته نشریه پولیتیکو، یونکر در عین حال تاکید نمود که مذاکراتش با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در زمینه های تجاری، وسیله ای برای تفریح و سرگرمی نبوده است.

تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر جلوگیری از تنش تجاری با آمریکا، بدون حمایت فعالانه آمریکا نتوانسته ایم مسائل بسیاری را در اروپا پیش ببریم

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی با اشاره به اینکه تیر ماه شش ساعت با ترامپ در خصوص مساله تجارت بحث و گفتگو نموده است، از رقابت آمیز بودن مذاکرات آن موقع اطلاع داد و یادآور شد که جنگ تجاری جدیدی بین آمریکا و اروپا برقرار نیست.

یونکر با اعلام اینکه باید اطمینان کسب کنیم که ارزش های اتحادیه اروپا به خطر نمی افتد، بر لزوم توافق های تجاری بین واشنگتن و این اتحادیه تاکید نمود.

وی اضافه کرد: موافق روابط ترنس آتلانتیک هستم، زیرا بدون حمایت فعالانه آمریکا نتوانسته ایم مسائل بسیاری را در اروپا پیش ببریم.

ترامپ و یونکر در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد سرانجام جنگ دنیای اول که اوایل هفته جاری در پاریس برگزار گردید، شرکت داشتند.

یونکر که در ضیافت ناهار کاخ الیزه روبروی ترامپ و کنار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نشسته بود، گفت که گوش دادن به حرف های این دو نفر، جالب توجه بود.

وی که نخست وزیر سابق لوگزامبورگ بود، یادآور شد که در اجلاس سران گروه 20 دوباره با ترامپ دیدار می نماید. قرار است این نشست نهم و دهم آذر ماه در بوینوس آیرس برگزار گردد.

در همین حال ترامپ در سلسله توییت های امروز دوشنبه خود اعلام نمود که خطاب به رهبران دنیا در فرانسه گفتم که باید با واشنگتن در زمینه تامین بودجه های نظامی و تجاری به نحوی منصفانه رفتار گردد.

وی در این توییت آورد: ما برای محافظت نظامی از کشورهای دیگر سهم بالایی پرداخت می کنیم، صدها میلیارد دلار، برای امتیاز بزرگ از دست دادن صدها میلیارد دلار در زمینه تجاری با همین کشورها. به آنها گفتم که این وضعیت نمی تواند ادامه یابد. به طرز مسخره ای این وضعیت برای آمریکا غیرمنصفانه است و همیشه بوده است. مبالغ زیادی پول صرف حمایت از کشورهای دیگر شد و هیچ عایدمان نشد جز زیان و کسری تجاری.

رئیس جمهوری آمریکا با در پیش دریافت سیاست های انزواطلبانه در برابر جامعه دنیای، یک جنگ تجاری تمام عیاری را با چین و متحدان اروپایی خود شروع نموده است.

وی فروردین ماه تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب 25 و 10 درصد اعلام نمود، اما پس از آنکه با انتقاد شدید از سوی کشورهای طرف قراردادهای تجاری با آمریکا روبرو شد، کانادا و اتحادیه اروپا را از این تعرفه ها معاف کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 577

به "تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر جلوگیری از تنش تجاری با آمریکا، بدون حمایت فعالانه آمریکا نتوانسته ایم مسائل بسیاری را در اروپا پیش ببریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر جلوگیری از تنش تجاری با آمریکا، بدون حمایت فعالانه آمریکا نتوانسته ایم مسائل بسیاری را در اروپا پیش ببریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید