تزریق اولین واکسن کرونا در کمتر از 24 ساعت آینده

به گزارش فیس راز، خبرنگاران : هیأت مشاوره دولت ایالات متحده استفاده از واکسن کووید-19 فایزر را مجاز اظهار داشت و این تایید نقطه عطفی در تاریخ آمریکاست که در آن بیماری همه گیر کرونا بیش از 295 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

تزریق اولین واکسن کرونا در کمتر از 24 ساعت آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سازمان غذا و دارو (FDA) واکسن کرونا فایزر را برای استفاده اضطراری در افراد 16 ساله و بالاتر تایید نموده است و انتظار می رود کارکنان بهداشت و درمان و ساکنان خانه سالمندان دریافت کنندگان اصلی دوره اول 2.9 میلیون دوز واکسن کرونا در ایالات متحده باشند.

رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ گفت: اولین تلقیح واکسن در کمتر از 24 ساعت آینده انجام می گردد.

وی در پیغام ویدئویی خود در توییتر اظهار کرد: شرکت فایزر (Pfizer) استاندارد ایمنی طلایی را کسب نموده و واکسن کرونا را یکی از عظیم ترین دستاوردهای علمی تاریخ نامیده است.

تایید FDA علیرغم سوالات متعدد در خصوص واکنش های آلرژیک دو نفر از دریافت کنندگان واکسن در اوایل این هفته صورت گرفت؛ واکنش های آلرژیک در انگلستان بعد از آغاز واکسیناسیون فایزر و بیو ان تک رخ داد.

باوجود رخداد چنین عوارضی، دکتر پاول اوفیت، متخصص بیماری های عفونی و مدیر مرکز تقویت واکسیناسیون در بیمارستان بچه ها فیلادلفیا اظهار کرد: واکنش های شدید آلرژیک به واکسن ها، از هر 1.4 میلیون مورد تقریبا در یک مورد رخ می دهد و در خصوص واکسن فایزر مزایای بالقوه این تزریق بیشتر از خطرات آن است.

هرچند سوالات در خصوص بروز علائم آلرژیک بی جواب مانده است اما آنالیز مستقل متخصصان غیردولتی در زمینه فراوری واکسن، بیماری های عفونی و آمار پزشکی برای افزایش اعتماد آمریکایی ها در خصوص ایمنی واکسن بسیار مهم تلقی شد.

کمتر از یک سال پس از شناسایی ویروس کرونا ایجادکننده بیماری کووید-19، اولین تزریق واکسن با سرعت بی سابقه ای انجام می گردد. باوجود این که میلیون ها دوز واکسن برای آغاز واکسیناسیون کارکنان مراقبت های بهداشتی و ساکنان خانه سالمندان فراهم می گردد اما انتظار نمی رود دسترسی گسترده عمومی تا بهار میسر گردد.

دولت فدرال میخواهد به میزان 2.9 میلیون دوز واکسن را طی چند روز به 64 ایالت امریکا و شهرهای عظیم و همچنین پنج آژانس فدرال ارسال کند. اگرچه دولت فدرال برای توزیع هماهنگ کوشش می نماید اما تصمیم نهایی در خصوص اینکه چه کسی اولین تلقیح را انجام می دهد بر عهده خود ایالات است.

مقامات شهر نیویورک از برنامه ریزی برای افتتاح مرکز فرماندهی توزیع واکسن در نزدیکی تالار شهرداری برای هماهنگی توزیع در سراسر عظیم ترین شهر آمریکا خبر دادند.

شهردار بیل دو بلازیو گفت: توجه ویژه ای به 27 محله آسیب دیده اقلیت های قومی خواهد شد.

وی در یک نشست خبری گفت: این مورد بی سابقه است، زیرا این مسئله فقط مربوط به تدارکات نیست، بلکه باید از جلب اعتماد عمومی و تساوی حقوق افراد نیز اعتماد حاصل کرد.

این پیشرفت در ایالات متحده 9 روز پس از تصویب واکسن در انگلستان (اولین کشور دنیا که واکسن کرونا فایزر را تایید کرد) و تایید تاثیر 95 درصدی واکسن صورت می گیرد.

مقامات ارشد کانادا نیز اعلام کردند: 30 هزار دوز اولیه واکسن قرار است طی چند روز آینده به کانادا ارسال گردد تا برای توزیع در دوشنبه آینده آماده گردد.

کانادا پس از انگلیس و بحرین سومین کشور دنیا بود که این واکسن را تایید کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1508

به "تزریق اولین واکسن کرونا در کمتر از 24 ساعت آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق اولین واکسن کرونا در کمتر از 24 ساعت آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید