تشییع پیکر صادق المهدی در خارطوم، گزینه های جانشینی رهبر حزب الامه سودان

به گزارش فیس راز، پیکر صادق المهدی رهبر فقید حزب الامه سودان صبح امروز وارد فرودگاه خارطوم شد تا در مقبره خانوادگی اش در شهر ام درمان به خاک سپرده گردد.

تشییع پیکر صادق المهدی در خارطوم، گزینه های جانشینی رهبر حزب الامه سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودانی الانتباهه، رهبر حزب الامه سودان بر اثر ابتلا به کرونا عصر چهارشنبه دربیمارستانی در امارات از دنیا رفت و پیکر صادق المهدی صبح امروز وارد فرودگاه خارطوم شد و مورد استقبال مقامات برجسته سودانی از جمله ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی و عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان نهاده شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دولت انتقالی خارطوم به مناسبت درگذشت صادق المهدی 3 روز عزای عمومی در سودان اعلام نموده است.

مراسم تشییع پیکر رهبر فقید حزب الامه با حضور گسترده مردم سودان انجام شد.

پیکر صادق المهدی از فرودگاه خارطوم به زادگاهش ام درمان انتقال یافت تا در مقبره خانوادگی اش آل مهدی دفن گردد. در این مقبر تعدادی از رهبران سابق حزب الامه به خاک سپرده شده اند.

صادق المهدی تا پیش از ابتلا به ویروس کرونا در سن 85 سالگی همچنان در عرصه سیاسی سودان حضوری فعال داشت و سخنان و مواضع اش در ساختار سیاسی این کشور بسیار تاثیرگذار بود.

رهبر فقید حزب الامه هنگامی که از تبعید (بهمن 1395) به سودان بازگشت، شورای رهبری برای حزب خود تشکیل داد. این شورای 17 عضو داشت که 9 تن آنان از نزدیکان صادق المهدی بودند.

روابطی که بین خاندان صادق المهدی با حزب الامه وجود داشت، سبب شد تا بعضی از رهبران این حزب به آن انتقاد نمایند. اکنون که صادق المهدی از دنیا رفته است سئوال هایی درباره رهبری آینده حزب الامه مطرح شده است.

بر اساس گزارش شبکه العربیه، اکنون اسامی تعدادی نامزد برای رهبری حزب الامه مطرح است که در بین آنان نام مریم صادق المهدی دختر رهبر فقید حزب الامه به چشم می خورد. او بیشتر از سایر نامزدها شانس رهبری این حزب را دارد.

درجریان تظاهرات علیه نظام عمرالبشیر رئیس جمهور سابق سودان مریم الصادق المهدی دستگیر شد . او در حزب الامه سمت معاون رهبری این حزب را به عهده داشت و سال گذشته چند مصاحبه با رسانه ها درباره تحولات سودان انجام داده است.

نامزد دوم برای جانشینی صادق المهدی فرزند سرتیپ بازنشسته عبدالرحمان است. گفته می گردد که او تا آخرین لحظه سرنگونی نظام عمرالبشیر در این نظام حضور داشته است.

به تازگی نامزد دیگری به نام صدیق ابن الصادق المهدی مطرح شده است که فعالان سیاسی اجتماعی شناخت چندانی از او ندارند.

نامزدی که در خارج خاندان صادق المهدی برای رهبری حزب الامه وجود دارد، نامش فضل الله برمه ناصر است. او معاون اول صادق المهدی در حزب الامه بود.

کارشناسان تحولات سودان بر این باورند که حزب الامه طی روزهای آینده با برگزاری نشستی در سطح مقامات عالی رتبه این حزب، رهبر جدید حزب الامه را انتخاب خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1441

به "تشییع پیکر صادق المهدی در خارطوم، گزینه های جانشینی رهبر حزب الامه سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشییع پیکر صادق المهدی در خارطوم، گزینه های جانشینی رهبر حزب الامه سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید