معترضان برزیلی قابلمه کوبان به خیابان آمدند

به گزارش فیس راز، معترضان خشمگین و قابلمه کوب برزیلی عصر چهارشنبه در بحبوحه سخنرانی ژائیر بولسونارو در چندین شهر به خیابان ها آمدند. چند روز قبل هم معترضان در سراسر این کشور به خیابان ها ریختند تا علیه مدیریت کرونای او که تا به امروز حدود نیم میلیون کشته داشته است، اعتراض نمایند.

معترضان برزیلی قابلمه کوبان به خیابان آمدند

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چند روز گذشته برای دولت راستگرای بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل که محبوبیتش بابت مرگ و میر ناشی از کرونا به شدت افت داشته ، پر التهاب بوده است.

براساس آمارهای دولتی، روز چهارشنبه تقریبا 100 هزار برزیلی مبتلا به کرونا شناسایی شده و 2507 تن جان باختند. پیشتر هم دیوان عالی برزیل مجوز تحقیقات کیفری علیه وزیر محیط زیست بولسونارو به اتهام قطع غیرقانونی درختان را صادر نموده بود.

رئیس جمهوری برزیل در سخنرانی تلویزیونی خود به طور خلاصه به آنچه دستاوردهای دولتش می خواند، اشاره نمود و برای رشد مالی قدرتمند وعده داد اما هیچ اطلاعات تازه ای نداشت.

روز شنبه هزاران معترض برزیلی با سازماندهی احزاب چپگرا، اتحادیه ها و انجمن های دانشجویی در دست کم 16 شهر به خیابان ها آمدند.

بولسونارو که قبلا استفاده از ماسک و واکسن را مورد تمسخر قرار می داد، در سخنرانی کوتاه روز چهارشنبه خود گفت تمام برزیلی هایی که واکسن می خواهند، تا سرانجام سال جاری آن را دریافت می نمایند. وزارت بهداشت برزیل هم در اصلاحیه ای گفت که تا ژوئن حدود چهار میلیون دوز واکسن می گیرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1766

به "معترضان برزیلی قابلمه کوبان به خیابان آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان برزیلی قابلمه کوبان به خیابان آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید