لاری: پیگیر تعطیلی تهران هستیم

به گزارش فیس راز، سیما سادات لاری در حاشیه سفر به مازندران در نشستی خبری با تقدیر از خبرنگاران به واسطه حضور همراه با کادر درمانی کشور، گفت: اصحاب رسانه منعکس دهنده واقعی عملکرد کادر سلامتی کشور بوده است.

لاری: پیگیر تعطیلی تهران هستیم

به گزارش تسنیم، وی اضافه نمود: کم و کاستی هایی در حوزه سلامت بوده که اصحاب رسانه با اخبار مطلوب خود یاری کار ما بودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به تجمع اجرا شده بعضی کارکنان کادر سلامتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، توضیح داد: تجمع مربوط به بابل بوده و درآمد های اختصاصی در بیمارستان ها کاهش یافته است. هزینه های بیماران کرونایی بسیار سرسام آور است. امکانات و تجهیزات حفاظتی بار بالایی را به بیماران تحمیل نموده و دستگاه اکسیژن ساز بیشتری باید تعمیر گردد.

وی با بیان اینکه همکاران کادر درمان کارانه آنان تبعیت به درآمد اختصاصی بیمارستان ها بوده است، توضیح داد: تمهید اندیشیده شده تا اضافه کار از کارانه جدا گردد تا منفک از حقوق پرداخت گردد. درآمد بیمارستانی کم شده و کارانه آنان کاهش یافته و برنامه و بودجه یاری نموده تا 2 هزار میلیارد تومان به دانشگاه ها برای کارانه همکاران در دانشگاه علوم پزشکی تا انتها اسفند 98 پرداخت گردد.

سادات لاری گفت: برای برطرف این امر طرحی در ستاد وزارتخانه مطرح تا پایه ای برای این کارانه ایجاد کنیم و هنوز مصوب نشده است. بعضی دانشگاه ها کارانه را با اضافه کار دادند، ولی همه مسائل بر روی حقوق آنان اثرگذاشته است.

وی با اشاره به اقداماتی که برای واکسن کرونا اجرا شده است، اضافه نمود: ایران در جمع 180 کشور عضو کوکس قرار گرفته چرا که بهترین راه دستیابی عادلانه در واکسن سرمایه گذاری در مشارکت خرید واکسن است. 15 درصد پیش پرداخت گرفته می گردد، ولی اگر واکسن اثربخشی ساخته نشده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در ستاد ملی مصوب شده رئیس جمهور موافقت کند و متوقف نشدیم و جا هایی که واکسن خریداری گردد اقدام شده است. انتقال دانش واکسن را برنامه داریم. هنوز واکسن موثر را هیچ کشوری فراوری ننموده است. اگر واکسنی فراوری گردد ممکن است 20 درصد جامعه ما را در برگیرد. با توجه به تحقیقات اجرا شده در افراد مبتلا به کرونا معلوم نیست واکسن فراوریی اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه 158 شهر کشور اکنون دارای شرایط قرمز شیوع کرونا است، توضیح داد: مازندران پیک شیوع کرونا را طی نموده، ولی شرایط آن استیبل تر است. 10 درصد بستری های کرونایی به طور میانگین فوتی است و از میانگین کشوری مازندران کمتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه برای تعطیلی تهران پیگیر هستیم تا مصوبه دورکاری صورت گیرد و در بعضی استان ها از جمله تهران تعطیلی یک هفته ای داشته باشیم، اضافه نمود: در خصوص مدارس حضور دانش آموزان جدی نبوده و زیر 15 درصد است و الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس را نداشتیم.

وی با بیان اینکه بیماری کووید همه بیماران ما را درگیر می نماید که 50 درصد افراد بستری شده دارای بیماری زمینه ای بودند و 70 درصد فوتی های کرونا را بالای 60 سال بودند، گفت: در حوزه بچه ها نیم درصد فوتی های 6 تا 18 سال بودند که بچه ها ناقلین هستند و فوتی در افراد مسن و بیماران زمینه ای در ردیف فوتی ها بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1338

به "لاری: پیگیر تعطیلی تهران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاری: پیگیر تعطیلی تهران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید