توافق آمریکا و کانادا برای نجات پیمان تجاری نفتا

به گزارش فیس راز، ایالات متحده و کانادا پایان برای نجات پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا به توافق دست یافتند.

توافق آمریکا و کانادا برای نجات پیمان تجاری نفتا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آمریکا و کانادا روز یکشنبه به یک توافق نهایی دست یافتند تا پیمان تجارت آزاد نفتا را به عنوان یک توافق سه جانبه همراه با مکزیک حفظ نمایند.

بر اساس این گزارش، دستیابی آمریکا و کانادا به این توافق در شرایطی است که منطقه تجارت آزاد 1.2 تریلیون دلاری در آمریکای شمالی در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود.

آمریکا و کانادا با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که توافقنامه جدید تجارت آزاد بین آمریکا، کانادا و مکزیک منجر به باز شدن بیشتر بازارها، تجارت عادلانه تر و تقویت رشد مالی در منطقه خواهد شد.

مذاکره نمایندگان آمریکایی و کانادایی کوشش زیادی کردند تا در نهایت به توافق تجاری دست یابند. دو طرف حاضر شده اند تا امتیازاتی را به یکدیگر بدهند تا توافق تجارت آزاد حاصل گردد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پس از نشست کابینه برای مذاکره درباره توافق با آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: این یک روز خوب برای کانادا است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این با انتقاد شدید از مفاد پیمان نفتا تهدید کرده بود که ایالات متحده را از این توافق خارج خواهد نمود، مگر آنکه تغییرات اساسی در آن ایجاد گردد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: این یک پیروزی بزرگ برای رئیس جمهور است و یک اعتبار برای راهبردش در قبال تجارت بین المللی به شمار می رود.

یک منبع مطلع نیز تاکید کرده است که ترامپ توافق تجاری با کانادا را تایید کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز توضیح داد: مقام های آمریکایی قصد دارند تا سرانجام نوامبر قراردادهای تجاری را با کانادا و مکزیک امضا نمایند.

کانادا موافقت کرده است تا امکان دسترسی دامداران آمریکایی به 3.5 درصد بازار لبنیات 16 میلیارد دلاری این کشور را فراهم کند.

مقام های کانادایی اعلام کرده اند که دولت حاضر است تا زیان و ضرر دامداران ناشی از قرارداد تجاری با آمریکا را جبران کند.

کانادا همچنین قبول کرده است تا برای جلوگیری از اعمال تعرفه 25 درصدی آمریکا علیه صادرات خودروی این کشور، سهمیه 2.6 میلیون دستگاه صادرات خودرو به آمریکا را اعمال کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 309

به "توافق آمریکا و کانادا برای نجات پیمان تجاری نفتا" امتیاز دهید

1 کاربر به "توافق آمریکا و کانادا برای نجات پیمان تجاری نفتا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آمریکا و کانادا برای نجات پیمان تجاری نفتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید