توسعه نیروگاه پرند با استفاده از سرمایه های مردمی انجام شد

به گزارش فیس راز، مدیرعامل نیروگاه پرند گفت: بهره برداری از این نیروگاه بدون احتیاج به سرمایه گذاری خارجی و تامین از محل صندوق توسعه ملی و فقط با اتکا به سرمایه های مردم و فروش صکوک صورت گرفته است.

توسعه نیروگاه پرند با استفاده از سرمایه های مردمی انجام شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، عباس علی آبادی مدیرعامل نیروگاه پروند درباره نحوه تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج نیروگاه پرند گفت: نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای وارد مدار کردن نیروگاه سیکل ترکیبی پرند اجرا شده که بخش زیادی از این سرمایه گذاری به وسیله سرمایه های خرد مردم در بورس تامین شده است.

وی ادامه داد: بهره برداری از این نیروگاه بدون احتیاج به سرمایه گذاری خارجی و تامین از محل صندوق توسعه ملی و فقط با اتکا به سرمایه های مردم و فروش صکوک اجرا شده که اقدام بسیار ارزشمندی برای کشور به محسوب می گردد.

علی آبادی یکی از مهمترین و بزرگترین اقدام هایی که در بخش انرژی کشور باید صورت گیرد را تبدیل نیروگاه های سیکل ساده به سیکل ترکیبی برشمرد که اهمیت آن در زمان های مختلف متفاوت است.

مدیرعامل گروه مپنا اضافه نمود: تبدیل نیروگاه های سیکل ساده به سیکل ترکیبی مزایای زیادی برای کشور به همراه دارد که یکی از مهمترین های آن صرفه جویی در مصرف سوخت و به دنبال آن حفظ محیط زیست است.

وی ادامه داد: بر همین اساس شرکت مپنا مصمم به اجرای طرح تبدیل نیروگاه سیکل ساده پرند به سیکل ترکیبی شد و در اوایل کار به خوبی پیش می رفت.

علی آبادی اعلام نمود: اما کاهش قیمت سوخت و بعضی مسائل دیگر ادامه اجرای طرح را با کندی روبرو کرد و مقرر شد با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کار تداوم یابد.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز به دلیل سهمی که دولت دارد با مشکل روبرو شد و ناگزیر پس از آنالیز های کارشناسانه تامین اقتصادی به وسیله بورس و فروش صکوک در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه نمود: بدین ترتیب و با استفاده از سرمایه های خرد مردم و در شرایطی که شدیدترین تحریم ها بر کشورمان تحمیل شده یکی از مهمترین پروژههای نیروگاهی که اثرات مثبت زیادی به همراه داروارد مرحله اجرا شد.

علی آبادی یکی از مهمترین مزیت این پروژه را اثر مثبت آن در حفظ محیط زیست دانست و اضافه نمود:کاهش دمای خروجی از این نیروگاه اثر خیلی خوبی در حفظ محیط زیست دارد.

وی کاهش مصرف سوخت را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد و گفت راندمان کاری این نیروگاه به مراتب بهتر شده است.

مدیر عامل گروه مپنا پایداری بیشتر شبکه برق، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از خروج ارز و استفاده از سوخت صرفه جویی شده در سایر بخش های کشور را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد.

وی ادامه داد: بهره برداری از این نیروگاه اشتغال زیادی چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم برای کشور به همراه دارد.

علی آبادی از اجرای طرح تبدیل نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی در نیروگاه های برق عسلویه و فردوسی مشهد علاوه بر پرند اطلاع داد و گفت: طرح های مذکور هم با استفاده از سرمایه های خرد مردم عملیاتی خواهند شد.

4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1068

به "توسعه نیروگاه پرند با استفاده از سرمایه های مردمی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه نیروگاه پرند با استفاده از سرمایه های مردمی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید