توصیه حزب هندی به مودی؛ به تقاضاهای ضد ایرانی آمریکا توجه نکن!

به گزارش فیس راز، یکی از احزاب نزدیک به حزب حاکم هند به نخست وزیر این کشور توصیه نموده برای تداوم حضور در پروژه بندر چابهار، خرید نفت خام از ایران را از سربگیرد.

توصیه حزب هندی به مودی؛ به تقاضاهای ضد ایرانی آمریکا توجه نکن!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بهاراتیا جانتا از احزاب وابسته به حزب حاکم هند به تازگی به نارندرا مودی نخست وزیر این کشور توصیه نموده با تجدید نظر در خصوص خرید نفت خام از ایران، درخواست های ضد ایرانی دولت آمریکا در این رابطه را نادیده بگیرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک آشوانی مهاجان یکی از مقام های مسئول این حزب در این زمینه گفت: با عدم خرید نفت ایران، هند بندر چابهار را به چین که کماکان خرید نفت از ایران را ادامه می دهد،واگذار می نماید. از دست دادن چابهار یک شکست راهبردی بزرگ است.

دولت هند در پی فشارهای شدید آمریکا در حالی خرید نفت خام از ایران را متوقف نموده که تهران سومین تامین کننده نفت خام این کشور محسوب می گردد. این در حالی است که هند در حال توسعه بندر چابهار در ایران است و از آن به عنوان دروازه طلایی تجارت بین ایران،افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی یاد می گردد. از آنجایی که تحریم های آمریکا شامل بندر چابهار نمی گردد، این حزب ملی گرای هند بیم آن را دارد که چین با بهره گیری از فرصت جای دهلی نو را در این پروژه مهم بگیرد.

این در حالی است که معاون وزیر خارجه هند نیز امروز یکشنبه برای دیداری دو روزه از ایران، وارد تهران شد. به گفته منابع مطلع از سرگیری خرید نفت خام از ایران، از جمله دلایل مهم این سفر است.

ویجی چاتهیویل معاون وزارت خارجه هند برای شرکت در شانزدهمین نشست بین دو کشور که 15 و 16 سپتامبر (یکشنبه 24 و دوشنبه 25 شهریور) برگزار می گردد به تهران سفر نموده است. (جزئیات بیشتر)

هند و روسیه چندی قبل بر حمایت خود از برجام و تداوم همکاری های تجاری و مالی با ایران را تاکید کردند.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 450

به "توصیه حزب هندی به مودی؛ به تقاضاهای ضد ایرانی آمریکا توجه نکن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه حزب هندی به مودی؛ به تقاضاهای ضد ایرانی آمریکا توجه نکن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید