تیم عاریه ای به استان ها نمی رود، ورزشگاه ها باید استاندارد شوند

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، مهدی تاج در سفر به استان قزوین برای شرکت در مجمع سالانه هیئت فوتبال در گفتگو با خبرنگاران گفت: همه امکانات و تلاش خود را به کار می گیریم تا لیگ برتر امسال

تیم عاریه ای به استان ها نمی رود، ورزشگاه ها باید استاندارد شوند

با کمترین مشکل و با کیفیت خوبی برگزار شود به همین دلیل امیدواریم چالش های سال قبل را نداشته باشیم.

وی افزود: یکی از مسائلی که امسال با جدیت دنبال می شود داشتن شرایط استاندارد در ورزشگاه هاست که البته تاکنون همکاری شده تا یک لیگ برتر خوب داشته باشیم و با مصوبه شورای امنیت کشور امسال باید ورزشگاه ها آماده شود و استاندارد لازم و الزامات تعیین شده را داشته باشد.

تاج گفت: درخواست نیروی انتظامی و فدراسیون فوتبال هم همین است تا ورزشگاه ها شرایط مناسبی داشته باشند تا هم امنیت آن برقرار شود و هم تماشاگران با آرامش مسابقات را تماشا کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: وقتی بلیت الکترونیک نداریم و قرار هم نیست این کار انجام شود خوب مردم پشت در می مانند و باید منتظر اتفاقات ناپسندی باشیم و گاهی نیروی انتظامی به دلیل تراکم جمعیت مجبور می شود درهای ورزشگاه را باز کند تا افراد بدون بلیت هم وارد شوند و حق دیگران ضایع شود.

وی افزود: با اجرای طرح بلیت الکترونیک هر کس در جایی که تعیین شده جا می گیرد و شناسایی فرد هم برای ما آسان است و از مسائل دیگر جلوگیری می شود و تهیه الزامات اولیه مانند

دوربین و بلیت الکترونیک و شماره گذاری صندلی ها ضروری است.

تاج یادآور شد: در شرایطی که صدور بلیت الکترونیکی در بسیاری از ورزشگاه های جهان، مسافرت های هوایی و حتی در شبکه حمل و نقل جاده ای در اتوبوس ها رایج شده ما هم باید قادر باشیم وضعیت

ورزشگاه های خود را به این سیستم مجهز کرده و مسائل را کم کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: به هر حال امسال یک جریانی راه افتاده تا حتماً ورزشگاه ها آماده باشد و اگر ورزشگاهی آماده نشود تیم باید برود در ورزشگاه استان همجواری که این شرایط را دارد

بازی کند و اگر آن استان هم شرایط را نداشت بدون تماشاچی برگزار شود و به هر حال باید ورزشگاه ها به شرایط لازم برسند و یک راه هم این است که تیم ها از 16 تیم یا 14 تیم برسد.

تاج در خصوص پیامدهای این تصمیم هم گفت: به هر حال آرامش و امنیت مردم و جلوگیری از تخریب ورزشگاه ها برای ما اهمیت دارد و می دانیم با این موضوع فعلاً چند ورزشگاه مانند نقش جهان اصفهان، آزادی تهران و فولاد خوزستان مسئله ای ندارند و آماده برگزاری لیگ هستند اما بقیه باید نواقص را رفع کنند.

وی افزود: با این کار شاید صدها هزار جوانی که به ورزشگاه های می روند ناراحت شوند، نیمی از برنامه های ورزشی صدا و سیما تعطیل شود و میلیون ها بیننده نگران شوند اما باید این مسائل به سرانجام برسد و لیگ برتر با کمترین تنش و با استاندارد لازم برگزار شود.

تاج در خصوص بی توجهی به قراردادهای منعقد شده با مربیان خارجی مانند کی روش، شفر و برانکو و طرح شکایت از سوی آنها بیان نمود: قرارداد کی روش هیچ مسئله ای نداشت، ایشان هشت سال کار کرد و خدماتی انجام داد و حقوقش را گرفت، البته یک شکایت از فدراسیون برای به موقع پرداخت نشدن حقوقش کرد، البته کی روش نباید این همه زحماتی که دو طرف کشیدند را زیر سوال می برد و نباید شکایت می کرد به هر حال که دو طرف از هم شکایت کردند و این موارد عادی است و بررسی می شود.

وی افزود: الان سرمربی دیگری آمده و مشغول کار است و امیدواریم با ایشان هم به اهداف خود برسیم در این راستا باید مبادله مالی انجام شود تا به مشکل نخوریم، در خصوص شفر و برانکو خود باشگاه ها باید پاسخگو باشند چون مستقل هستند و هیئت رئیسه و مجمع دارند چون برای ما هم محدودیت هایی هست که بر اساس قانون باید عمل کنیم و ما هم فقط توصیه می کنیم که نیروی خارجی حتماً با کیفیت باشد هم مربی و هم بازیکن تا مسئله ای ایجاد نشود و هزینه ای که شده نتیجه داشته باشد.

تاج در خصوص شفر گفت: راجع به شفر مسائل مختلفی شنیده شده که ایشان نمی تواند شکایت کند هرچند از جزئیات آن خبر ندارم و ما در فدراسیون فوتبال مراقب هستیم تا حتی المقدور شکایتی رخ

ندهد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص ظرفیت های ورزشی استان قزوین برای برگزاری اردوهای ملی و میزبانی از مسابقات فینال جام حذفی گفت: این جام با عنوان آزادسازی خرمشهر بود و حتماً باید در خوزستان برگزار می شد اما قزوین می تواند برای برنامه های تیم های امید مورد توجه قرار گیرد.

تیم های عاریه ای برای استان ها مناسب نیست

وی در خصوص ظرفیت استان قزوین برای داشتن تیم لیگ رجحان گفت: با تیم داری عاریه ای و انتقال تیم ها به استان ها مخالفیم و این تجربه پیروز نبوده و شما هم در خصوص تیم پیکان قزوین این تجربه داشتید و مشکل ساز شد اما می توانید در لیگ دسته دو یا با راه اندازی تیم های فوتبال ساحلی و فوتسال توانمندی های خود را نشان دهید.

تاج گفت: قزوین با داشتن کارخانه های صنعتی متعدد این ظرفیت را دارد که یک تیم لیگ دو و تیم فوتبال ساحلی و فوتسال را راه اندازی کند و ما هم حمایت خواهیم کرد.

وی بیان نمود: قزوین یک طرح خوبی پیاده کند و با داشتن یک استاندار مجرب و مدیرکل جوان ورزشی و فرمانداری ورزشی می توانید یک شرایط و فضایی برای فوتبال ایجاد کنید و با کمترین هزینه در فوتبال

ساحلی که با مقداری خاک و تیر دروازه ممکن می شود ورزشکاران مستعد خود را وارد این عرصه کنید.

تاج گفت: قزوین می تواند یک تیم لیگ یک فعال داشته باشد و زمینه یک تیم لیگ رجحان را هم دارد چون در استان هایی مانند تبریز و اصفهان کارخانه ها حمایت کردند و در تیم داری پیروز ظاهر شدند و شما هم می توانید این تجربه پیروز را داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 273

به "تیم عاریه ای به استان ها نمی رود، ورزشگاه ها باید استاندارد شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم عاریه ای به استان ها نمی رود، ورزشگاه ها باید استاندارد شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید