جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار ، هر کیلو شقه گوسفندی چند شد؟

به گزارش فیس راز، مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت نسبت به هفته های قبل اندکی کاهش یافته است، اما بنابه گفته فروشندگان قیمت همچنان برای مصرف کنندگان بالا بوده و تقاضای خرید نیز کاهش یافته است.

جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار ، هر کیلو شقه گوسفندی چند شد؟

به گزارش خبرنگاران، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی 360 هزار تومان، ران گوسفندی 400 هزار تومان، راسته گوسفندی 390 هزار تومان، ماهیچه گوسفندی 440 هزار تومان، سردست گوسفندی 390 هزار تومان و ران گوساله 370 تا 390 هزار تومان است.

بنابر گفته فروشندگان محصولات پروتئینی قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته های آخر اسفند سال گذشته اندکی کاهش یافته است، اما همچنان برای مصرف کنندگان بالاست و بر همین اساس تقاضای خرید نیز کاهش یافته است.

آنطور که مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور می گوید با ورود بره هایی که در زمستان متولد شده اند، قیمت دام زنده افت نموده ولی قیمت گوشت کاهش نیافته است و بهتر است به جای فشار به دامداران و فراوریکنندگان، بازار گوشت قرمز تنظیم گردد.

به گفته وی میانگین قیمت دام زنده در کشور کیلویی 150 تا 160 هزار تومان بود که در حال حاضر به 135 تا 140 هزار تومان رسیده است.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه علت افزایش قیمت گوشت قرمز افزایش قیمت دام است، گفت: با افت قیمت دام زنده در چند وقت اخیر قیمت گوشت نیز 25 تا 30 هزار تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در مغازه ها 380 هزارتومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی توضیح داد: تقاضای خرید گوشت در ماه رمضان کاهش یافته است. بعلاوه مردم گوشت مورد احتیاج خود را در انتها اسفند سال گذشته و ابتدای فروردین ماه خریداری نموده اند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت گوشت قرمز کاهش نمی یابد؟ گفت: قیمت گوشت کمتر نمی گردد، زیرا قیمت علوفه و هزینه های فراوری دام افزایش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2326

به "جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار ، هر کیلو شقه گوسفندی چند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار ، هر کیلو شقه گوسفندی چند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید