خبرنگاران وضع فوق العاده در اسپانیا تمدید می گردد

به گزارش فیس راز، مادرید- خبرنگاران- رییس دولت اسپانیا شنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد که میخواهد به دلیل مقابله با شیوع کرونا، وضع فوق العاده را تا 2 هفته دیگر (نهم مه/20 اردیبهشت) تمدید کند.

خبرنگاران وضع فوق العاده در اسپانیا تمدید می گردد

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

پدرو سانچز در حالی وضع فوق العاده را بار دیگر تمدید می نماید که بیماری کرونا در اسپانیا تا به امروز موجب مرگ 20 هزار و 43 نفر شده است.

وی همچنین توضیح داد که دولت، پیشنهاد خواهد داد تا که از روز 27 آوریل (هشتم اردیبهشت)، به بچه ها اجازه داده گردد که به مدت محدودی از خانه خارج شوند.

رییس دولت اسپانیا ضمن اشاره به اینکه پیشرفت های حاصل شده هنوز کم هستند اصرار ورزید که برای کاهش محدودیت ها و قرنطینه باید شمار مبتلایان کاهش و اقدامات پیشگیرانه در محل های کار و مراکز آموزشی گسترش یابند.

سانچز همچنین شرح داد که کاهش محدودیت ها و قرنطینه در همه مناطق اسپانیا یکنواخت نخواهد بود بلکه بستگی به سطح ابتلا در هر استان خواهد داشت.

اسپانیا با گسترش شیوع کرونا، از روز 13 مارس (23 اسفند)، وضع فوق العاده اعلام نموده و دولت این کشور این وضع را هر 2 هفته تمدید نموده است.

اسپانیا با 46.7 میلیون نفر جمعیت، خروج شهروندان از خانه را به جز برای خرید مایحتاج ضروری، دارو یا مشاغل ضروری منع کرد، دستور بستن کلیه اماکن غیرضروری مورد استفاده را صادر کرد افزون بر اینکه محدودیت های گسترده ای بر تردد شهروندان اجرا نموده است.

اسپانیا در همین پیوند اعلام نموده که باید رستوران ها، کافه ها، سینماها، باشگاه های شبانه و همچنین کسب و کارهای غیرضروری بسته شوند علاوه بر اینکه از مردم خواست سفرها را به خصوص میان شهرها کاهش دهند.

این کشور کلیه موزه ها، مراکز فرهنگی و استادیوم ها را بست، رستوران ها و کافه ها فقط می توانند برای تحویل غذا به مشتریان در خانه فعالیت نمایند، مراکز ضروری مثل بانک ها و پمپ بنزین ها باز هستند و کلیه مقاطع تحصیلی و آموزشی چند روز قبل از اعلام وضع فوق العاده تعطیل شدند.

این تدابیر شامل امور ضروری مانند فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها، بانک ها، فروشگاه های عرضه تنباکو و پمپ بنزین ها نیستند.

اسپانیا اجازه ورود خودروها از مرز فرانسه و پرتغال را نمی دهد و فقط شهروندان اسپانیا و کسانی که در کشورهای همسایه کار می نمایند، حق عبور از مرز را دارند.

شیوع کرونا و محدودیت مرزی بر حرکت قطارها در اسپانیا اثر گذاشته و این کشور پرواز افرادی که متعلق به منطقه شنگن نباشند را به خاک خود ممنوع نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1072

به "خبرنگاران وضع فوق العاده در اسپانیا تمدید می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وضع فوق العاده در اسپانیا تمدید می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید