دهمین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی در فراهان به بهره برداری رسید

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/مرکزی دهمین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی در شهرستان فراهان به بهره برداری رسید.

دهمین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی در فراهان به بهره برداری رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات قالب طراحی بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این بازارچه که با حضور استاندار مرکزی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد، دارای 12 غرفه شامل معرق، قلاب بافی، طراحی روی شیشه، تابلوفرش، قلم زنی روی مس و ... است که با سرمایه گذاری 200 میلیون تومان به صورت ملی و استانی با اشتغال 12 نفر به صورت مستقیم و 36 نفر به صورت غیرمستقیم به بهره برداری رسید.

به گفته علیرضا ایزدی مدیرکل صنایع دستی استان مرکزی در این بازارچه بیش از 12 هنرمند جوان صنایع دستی شهرستان فعالیت می نمایند. این دهمین بازارچه دائمی صنایع دستی در سطح استان است که به افتتاح رسیده و دو بازارچه دیگر تا سرانجام سال در نیمور محلات و شهرستان کمیجان افتتاح خواهد شد.

وی گفت: استان مرکزی در مقوله احداث بازارچه های صنایع دستی در کشور از استان های مطرح است که این امر حاکی از عزم حمایت از هنرمندان این حوزه در توسعه و فراوری صنایع دستی دارد.

ایزدی بیان نمود: این بازارچه مکان مناسبی برای فروش دست ساخته هایی در زمینه صنایع دستی است و در این بازارچه ها فراوریات هنرمندان در زمینه صنایع دستی بدون واسطه از سوی مردم و گردشگران خریداری می گردد.

براساس این گزارش، امروز سالن مدیریت بحران شهرداری فرمهین با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان با حضور استاندار به بهره برداری رسید.

همچنین، ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فراهان با اعتبار600 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در 270 مترمربع افتتاح شد و کلنگ مجتمع تجاری شهرداری فرمهین به وسعت سه هزار مترمربع با 17 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار در سه طبقه با 80 واحد تجاری بر زمین زده شد.

اتاق عمل بیمارستان فرهنگ خسروانی فرمهین نیز با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و خیر به بهره برداری رسید و بهره برداری از کارگاه فراوری کفش در روستای شیرین آباد از توابع خنجین شهرستان فراهان با اعتبار 400 میلیون تومان و حجم فراوری 8 هزار جفت کفش در سال شروع شد.

بر اساس این گزارش، افتتاح واحد مسکونی محرومین، کلنگ زنی شهرک کفش روستای امیرآباد، افتتاح همزمان 25 واحد مسکونی بازسازی شده، ملاقات مردمی و مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های سفر نیم روزه استاندار به فراهان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 825

به "دهمین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی در فراهان به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی در فراهان به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید