سرمایه گذاری 5 میلیارد یورویی ایران و ایتالیا در صنایع معدنی

به گزارش فیس راز، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: تفاهمنامه هایی به ارزش 5 میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در صنایع معدنی با ایتالیا آماده شده است.

سرمایه گذاری 5 میلیارد یورویی ایران و ایتالیا در صنایع معدنی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایمیدرو؛ مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اضافه کرد: همچنین شرکت فولاد مبارکه و شرکت ایریتک تفاهمنامه هایی جداگانه ای برای سرمایه گذاری در بخش های دیگر از جمله ساخت نیروگاه اماده نموده اند که در سفر رئیس جمهور و هیات همراه به ایتالیا نهایی با تعیین شدن محل تامین مالی این طرح ها و حدود همکاری ها مشخص گردد.

وی گفت: در تفاهمنامه هایی که با شرکت پرشین متالیک ایتالیایی به صورت 60 درصد سهم ایتالیا و 40 درصد سهم ایمیدرو آماده شده است سرمایه گذاری هایی مشترکا در حوزه فولاد و زنجیره فولاد در جنوب کشور از چابهار تا بندرعباس یا جاسک انجام می گردد .

کرباسیان با بیان اینکه مرحله دوم طرح سالکو (آلومینیوم جنوب) را با چینی ها و ایتالیایی ها در منطقه چابهار در دستور کار داریم ، اضافه کرد : تفاهمنامه ای هم در مورد صنایع پائین دستی آلومینیوم با شرکت فیو فرانسه در چارچوب همکاری های مالی دوکشور آماده نموده ایم .

وی همچنین به سفر رئیس جمهور چین به ایران اشاره نمود و گفت : در این سفر ملاقات هایی با چند شرکت معتبر چینی داشتیم که در حوزه ذغال سنگ با شرکت سی ان سی برای استفاده از ظرفیت انها مخصوصا از نظر تامین مالی و همکاری های مالی در طبس و زیراب مازندران داشتیم ضمن اینکه ملاقاتی با شرکت چایناهاربور چین برای بخش بالادستی برگزار گردید.

کرباسیان با بیان اینکه بندر پارسیان و منطقه مالی لامرد برای اینده صنایع پتروشیمی ، فولاد و الومینیوم طراحی شده است ، اضافه کرد : مقدمات همکاری با شرکت های دیگر چینی در حوزه آلومینیوم و روی صورت گرفته و تا یک ماه اینده عملیاتی می گردد .

وی گفت : سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به فعالیت در بخش معدن با تاسیس شرکتی در ایران و عقد قرارداد بلند مدت ، در قبال پرداخت حق بهره برداری به دولت می توانند در چارچوب قانون جذب سرمایه گذاری خارجی فعالیت نمایند .

کرباسیان با اشاره به اغاز عملیات اکتشافی وسیع برای شناسایی ذخایر معدنی در کشور اضافه کرد : درصورتی که هر کدام از معادن به نتیجه مطلوب برسد برای سرمایه گذاری فراخوان داده می گردد .

وی گفت: علاوه بر معدن طلای نیکویه قزوین ، معدن روی مهدی اباد هم به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار به مناقصه بین المللی گذاشته شد و در اینده نزدیک هم معادن دیگر را به مناقصه خواهیم گذاشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 640

به "سرمایه گذاری 5 میلیارد یورویی ایران و ایتالیا در صنایع معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 5 میلیارد یورویی ایران و ایتالیا در صنایع معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید