سرمربی تیم بسکتبال جوانان: می خواهیم جزو هشت تیم برتر دنیا شویم

به گزارش فیس راز، محمد رضا نوری در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص شرایط تمرینی تیم بسکتبال زیر 19 سال پسران که مسابقات جهانی را در پیش دارد و برنامه و دیدارهای پیش بینی برای این تیم تا پیش از اعزام به لتونی شرح داد و تاکید نمود که عدم اعزام برون مرزی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی تنها چالش مربوط به تیمش است.

سرمربی تیم بسکتبال جوانان: می خواهیم جزو هشت تیم برتر دنیا شویم

ترکیب اصلی تیم جوانان لیگ فزونی است

وی با یادآوری اینکه یک مرحله اردوی تیم بسکتبال جوانان برگزار شده و مرحله دوم هم از 17 اردیبهشت ماه شروع می گردد، اظهار داشت: ترکیب اصلی اردونشینان را بازیکنانی تشکیل می دهند که با تیم کوچین آمل (جوانان 2020) در لیگ برتر شرکت کردند. البته به جز آنها نفرات جدیدی از دیگر تیم ها و لیگ دسته اول هم به اردو دعوت کردیم تا شرایط شان را آنالیز کنیم. برای اردوی دوم هم دو سه گزینه جدید معرفی شده اند که در کنار 15 اردونشین اصلی در تمرینات شرکت خواهند داشت.

یک مرحله اردوی پُرفشار در پیش داریم

سرمربی تیم بسکتبال جوانان ادامه داد: مرحله اول اردو را خیلی سنگین و پُرفشار در آمل برگزار کردیم. این فرایند را برای اردوی یک هفته ای پیش رو هم ادامه خواهیم داد به طوری که صبح ها را به بدنسازی و کارهای استقامتی و میدانی اختصاص می دهیم و عصرها بازی بسکتبال انجام می دهیم. اینگونه می خواهیم برای اول خردادماه بازیکنان را به لحاظ آمادگی به سطحی برسانیم که بتوانیم اردوها را در شرایط متفاوت و حرفه ای تر ادامه دهیم.

ارزیابی بازیکنان از اردوی سوم متوقف می گردد

نوری توضیح داد: از اردوی سوم که صرفا روی بسکتبال و حفظ آمادگی بازیکنان متمرکز می شویم دیگر بازیکن جدیدی برای ارزیابی در میان اردونشینان نخواهیم داشت. در واقع از این اردو فقط با حدود 15 نفر تمرینات را ادامه می دهیم تا بتوانیم از میان آنها ترکیب دوازده نفره را شناسایی کنیم.

تنها چالش تیم نداشتن اعزام برون مرزی است

این مربی بسکتبال در خصوص برنامه های موردنظر برای آماده سازی بهتر تیم جوانان اعزامی به مسابقات دنیای گفت: به خاطر مسائل مالی و کرونا نمی توانیم اعزامی برای حضور در تورنمنت های بین المللی و برگزاری ملاقاتهای تدارکاتی داشته باشیم. این تنها نقص و چالش برای تیم ماست که مسابقات دنیای را در پیش دارد اما به خاطر شرایط موجود چاره ای جز کنار آمدن با آن نداریم. به همین دلیل سعی کردیم با جایگزین کردن برنامه های داخلی شرایط بهتری را ایجاد کنیم.

دو ملاقات جوانان با تیم ملی بسکتبال

وی در همین زمینه اظهار داشت: طبق هماهنگی صورت گرفته با مدیر تیم های ملی (مسعود قاسمی) قرار است پس از شروع اردوی آماده سازی تیم ملی و تا پیش از اعزام جوانان به لتونی، دو ملاقات تدارکاتی میان دو تیم برگزار گردد. ضمن اینکه هماهنگ شده سفرهایی به اصفهان و مشهد هم داشته باشیم تا ضمن پیگیری تمریناتمان، ملاقاتهایی برگزار کنیم.

پیش بینی 10 ملاقات تدارکاتی

نوری اضافه کرد: در مجموع سعی داریم با پیش بینی ملاقاتهای داخلی با تیم هایی که از سطح جوانان خیلی بالاتر هستند تنها مشکل مربوط به تیم در راه آماده سازی دنیای را رفع کنیم. فکر می کنیم حداقل 10 ملاقات تدارکاتی تا پیش از حضور در مسابقات دنیای داشته باشیم.

شناختی از حریفان مان نداریم اما می دانیم رقیبان بزرگی هستند

سرمربی تیم بسکتبال جوانان در پاسخ به این پرسش که صربستان، پورتوریکو و لتونی حریفان تیم شما در مسابقات دنیای هستند. چه شناختی از این تیم ها دارید؟ گفت: شرایط در رده سنی جوانان مانند بزرگسالان نیست، ترکیب تیم های جوانان برای هر دوره مسابقات دستخوش تغییراتی می گردد و به همین دلیل تقریبا بدون شناخت از حریفان مان هستیم اما در هر صورت این کشورها صاحب بسکتبال هستند و می توانند رقیبان بزرگی برای ما باشند.

به دنبال کسب اطلاع از صربستان، پورتوریکو و لتونی هستیم

نوری یادآور شد: در کوشش هستیم تا از شرایط فعلی صربستان، پورتوریکو و لتونی کسب اطلاع نموده و حتی فیلمی از ملاقاتهای آنها به دست بیاوریم تا شناخت مان از آنها بیشتر گردد. این موضوع یاری می نماید با آمادگی روانی بیشتری در مسابقات شرکت کنیم و به هدف مان نزدیک باشیم.

می خواهیم جزو هشت تیم برتر مسابقات دنیای شویم

وی در خصوص هدف پیش بینی شده برای تیمش و اینکه در مجموع تیم بسکتبال جوانان در این دوره رقابت های دنیای چه صندلی و عملکردی را دنبال می نماید؟ اظهار داشت: بسکتبال جوانان ایران تا به امروز پنج دوره در رقابت های دنیای شرکت داشته است. می خواهیم در ششمین دوره حضور و برای اولین بار در جمع هشت تیم برتر قرار بگیریم. می خواهیم از مرحله نخست صعود کنیم اما اگر به هر دلیلی هم این مهم محقق نشد رده ای کمتر از دوازدهمی به دست نمی آوریم. نهایت یکی از رده های نهم تا دوازدهم را می گیریم.

شرایط تیم بسکتبال جوانان بهتر از همواره است

سرمربی تیم بسکتبال جوانان تاکید نمود: برای رسیدن به این هدف مصمم هستیم به خصوص که شرایط تیم جوانان نسبت به ادوار گذشته که در مسابقات دنیای حضور داشت، خیلی بهتر است. در ادوار گذشته که تیم جوانان به واسطه قهرمانی در آسیا سهمیه دنیای می گرفت، فرصت زیادی برای آماده سازی نداشت طوریکه نهایت با یکی دو ماه تمرین به مسابقات اعزام می شد اما اردونشینان فعلی این تیم از مدت ها پیش در قالب تیم کوچین کنار هم بودند. این حضور مستمر منجر به آمادگی و هماهنگی بیشتر شده است. امیدواریم همین مسئله یاری کند تا بهترین نتیجه ممکن را بگیریم.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات بسکتبال زیر 19 سال دنیا 10 تا 21 تیرماه به میزبانی لتونی برگزار می گردد. صربستان، پورتوریکو و تیم میزبان یعنی لتونی حریفان تیم بسکتبال کشورمان در گروه اول این رقابت ها هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1731

به "سرمربی تیم بسکتبال جوانان: می خواهیم جزو هشت تیم برتر دنیا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم بسکتبال جوانان: می خواهیم جزو هشت تیم برتر دنیا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید