شتاب دهنده محصولات دارویی و غذایی راه اندازی می شود

به گزارش فیس راز، تهران- خبرنگاران- ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بخش خصوصی تفاهم نامه سه جانبه با هدف ایجاد شتاب دهنده هایی برای تبدیل ایده های خلاقانه و مبتکرانه دارویی و غذایی به محصولات ارزشمند امضا کرد.

شتاب دهنده محصولات دارویی و غذایی راه اندازی می شود

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با شرکت اکتوور، موافقت نامه ایجاد و راه اندازی شتاب دهنده خصوصی در حوزه محصولات دارویی و غذایی را منعقد کرد.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و شرکت اکتوور کو و شرکت غذایی آماده لذیذ در این موافقت نامه سه جانبه در خصوص ایجاد این شتاب دهنده و ایجاد بستری مناسب برای محققان و شرکت های نوپا با هدف تبدیل ایده های خلاقانه و مبتکرانه به محصولات ارزشمند، توافق کردند.

پیش بینی شده است که حداقل 10 تیم منتخب با استقرار در این شتاب دهنده و اخذ حمایت مالی ستاد برای تحقیق و توسعه، فعالیت خود را آغاز کنند.

همچنین موافقت نامه دیگری با هدف مشارکت در تولید صنعتی محصولات مورد تائید ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد و مقرر شد ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسته محصولات حاوی بهترین خروجی ها و محصولات به دست آمده از فعالیت های شتاب دهنده های همکار را به شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد، ارائه کند ودرصورت توافق نهایی، با حمایت مالی ستاد توسعه زیست فناوری، این محصولات به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شود.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال های اخیر، با حمایت معاونت علمی و فناوری و در تعامل با شرکت های پیشرو حوزه زیست فناوری و با هدف پرورش ایده های برتر و حمایت از شرکت های نوپا و دانش بنیان، اقدام به تأسیس و راه اندازی بیش از 10 شتاب دهنده تخصصی در حوزه زیست فناوری کرده است.

علمی ** 9340** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 234

به "شتاب دهنده محصولات دارویی و غذایی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب دهنده محصولات دارویی و غذایی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید