تاکید بر افزایش همکاری های تجاری سمنان و فنلاند

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/سمنان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از فنلاند به عنوان دروازه ورود محصولات ایرانی به اتحادیه اروپا نام برد و بر افزایش همکاری های بین سمنان و فنلاند تاکید نمود.

تاکید بر افزایش همکاری های تجاری سمنان و فنلاند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر آدینه ای در ملاقات با سفیر فنلاند از جهت تاریخی جاده ابریشم به عنوان یک راه ارتباط تجاری نوین در شاهراه تجاری جهان نام برد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور فنلاند در سخنرانی خود در حضور فعالان مالی از ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان فنلاندی اطلاع داد، گفت: این نگرش و توجه برای ما ایرانیان بسیار قابل احترام است، اما باید در حال حاضر به روابط تجاری و مالی فی مابین دو کشور فنلاند و ایران را هر چه سریع تر رونق بیشتری ببخشیم.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان از آمادگی و حضور فعالان مالی استان سمنان در بازار فنلاند خبرداد و افزود: تولیدات محصولات کشاورزی استان سمنان می تواند در بازار فنلاند منحصر به فرد باشند و این آمادگی از سوی بازرگانان این استان وجود دارد تا محصولات باغی استان همانند انگور، سیب و پسته به این کشور صادر گردد.

آدینه ای، کشور فنلاند را عامل و دروازه ورود محصولات ایرانی به اتحادیه اروپا، ارزیابی و خطاب به سفیر فنلاند اظهار کرد: تکنولوژی های نوین شما در زمینه مخابرات، معادن، تصفیه آب، چوب، آسانسور و تولیدات نوین انرژی بسیار مطلوب است و این آمادگی در استان سمنان وجود دارد که سرمایه گذاری 100 درصدی و یا مشارکتی فی مابین طرفین انجام گردد.

این عضو اتاق ایران از رغبت و آمادگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان برای دعوت و پذیرش هیات های تجاری و مالی فنلاندی اطلاع داد و بر افزایش سطح روابط تجاری و مالی تاکید نمود.

همچنین هری کمرنین، سفیر جمهوری فنلاند در ایران در این ملاقات، فرصت های سرمایه گذاری در استان سمنان را بی نظیر توصیف کرد و گفت: منتظر اقدام مشترک برای توسعه تجاری بین دو طرف هستیم.

وی ضمن اظهار رضایت از سفر خود به سمنان اظهار کرد: توانمندی های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری استان سمنان برای سرمایه گذاری مشترک بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: این مسئله آنقدر برای فنلاند مهم بود که در ملاقات اخیر دو رئیس جمهور فنلاند و جمهوری اسلامی ایران سه بار از استان سمنان به عنوان استانی با ظرفیت های بزرگ مطرح شد.

سفیر فنلاند از استان سمنان به عنوان ایران کوچک نام برد و ادامه داد: موقعیت جغرافیایی استان بسیار مهم است زیرا سمنان در جهت تاریخی جاده ابریشم واقع شده و این موقعیت در روابط تجاری آینده نیز بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 897

به "تاکید بر افزایش همکاری های تجاری سمنان و فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر افزایش همکاری های تجاری سمنان و فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید