شناسایی 500 صنعتگر فعال صنایع دستی در نی ریز

به گزارش فیس راز، مسئول میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نی ریز از شناسایی 500 صنعتگر صنایع دستی در این شهرستان اطلاع داد.

شناسایی 500 صنعتگر فعال صنایع دستی در نی ریز

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان فارس، حمیدرضا هادی امروز 26 خرداد ماه 1399 اظهار کرد: در کوشش هستیم با پرداخت تسهیلات کم بهره به وسیله بانک های عامل و قرض الحسنه و ایجاد بازارچه های فروش، از هنرمندان صنایع دستی حمایت و از تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه های صنایعدستی جلوگیری کنیم.

او اضافه کرد: تا کنون هزار هنرمند صنایع دستی در نی ریز شناسایی شده اند که نزدیک به 500 هنرمند فعال و دارای مجوز رسمی از وزارتخانه هستند، نزدیک به 20 هنرمند نیز تحت پوشش بیمه صنایعدستی قرار دارند.

مسئول میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نی ریز گفت: یکی از اتفاقات خوب حوزه صنایعدستی در چند سال اخیر، مهیا شدن کارگاه ها است که به وسیله مشاغل خانگی و سامانه کارا تسهیلات دریافت کردند که علاوه بر راه اندازی، معرفی محصولات و فروش بیشتر این کارگاه ها را نیز فراهم آورده است.

او اضافه کرد: سرای فاتح و خانه صنایعدستی دو مرکز فعال تحت نظارت اداره نی ریز هستند که برای حمایت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در چهار محور اصلی شامل خدمات آموزشی، افزایش فراوری، ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش فیزیکی و اینترنتی فعالیت می نمایند.

هادی مطرح نمود: در حال حاضر مجموعه های سرای فاتح و خانه صنایعدستی این اداره علاوه برتعامل و همکاری با شهرداری با دانشگاه دختران فضل، آموزش و پرورش در زمینه آموزش به دانشجویان و دانش آموزان در مرکز هنری سرای فاتح، کارگاه های مختلف برگزار نموده است.

او اضافه کرد: در این راستا، اقداماتی چون ایجاد بازارچه در سرای تاریخی فاتح، گالری، سایت فروش اینترنتی با همکاری شهرداری و برگزاری کلاس های صنایعدستی با پروتکل های بهداشتی اجرا شده است.

مسئول میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نی ریز گفت: پیشینه تاریخی سفالگری و چاقو سازی در این شهرستان با کشفیات باستان شناسی به زمان هخامنشیان برمی شود و دیگر صنایع نیز از جمله معرق، منبت، گلیم، خراطی، چرم دوزی، پته دوزی، تراش سنگ های قیمتی و نیمهقیمتی در نی ریز فعال است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1169

به "شناسایی 500 صنعتگر فعال صنایع دستی در نی ریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 500 صنعتگر فعال صنایع دستی در نی ریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید