طرز تهیه توپک برنج سوخاری ؛ فینگر فود خاص ایتالیایی (تور ایتالیا)

به گزارش فیس راز، فینگرفودها این روزها یکی از پایه های ثابت هر میز پذیرایی هستند. غذاهای بند انگشتی و هیجان انگیزی که با رنگ ها و شکل های متفاوت خود، شکل دیگری به مهمانی ها می دهند. در این دستور به سراغ طرز تهیه توپک برنج سوخاری می رویم.

طرز تهیه توپک برنج سوخاری ؛ فینگر فود خاص ایتالیایی (تور ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شاید آماده سازی آن به نظرتان مشکل یا دردسرساز باشد، اما نتیجه نهایی به زحمتش می ارزد. این خوراکی خوشمزه، غذایی ایتالیایی که نام اصلی و محلی آن آرانچینی است. دستورهای مختلفی برای تهیه آن وجود دارد که ما یکی از آسان ترین آن ها را آماده نموده ایم.

مواد لازم برای تهیه توپک برنج سوخاری

  • برنج پخته چهار پیمانه
  • تخم مرغ پنج عدد
  • آرد سوخاری دو پیمانه
  • پنیر پارمسان رنده شده خرید آنلاین یک پیمانه
  • جعفری خرد شده دو قاشق غذاخوری
  • پنیر موزارلا خرید آنلاین به اندازه لازم
  • نمک به اندازه لازم
  • فلفل سیاه به اندازه لازم

طرز تهیه توپک برنج سوخاری

مرحله اول

برنجی را که از قبل آماده نموده اید داخل یک کاسه بریزید و در نظر داشته باشید که برنج باید بسیار نرم و چسبنده باشد. بعد از آن، پنیر پارمسان، دو عدد تخم مرغ و اندازهی نمک و فلفل را به برنج اضافه کنید. مواد را با دست ورز دهید تا خمیری یک دست و نرم داشته باشید که به راحتی شکل پذیر است.

مرحله دوم

حالا اندازهی از خمیر برنجی تان را بردارید و کف دستتان باز کنید، یک تکه پنیر موزارلا را در قسمت میانی آن قرار دهید و سپس به توپک برنجی فرم بدهید. این کار را تا تمام شدن موادتان ادامه دهید.

مرحله سوم

در این مرحله، آرد سوخاری را داخل یک ظرف گود بریزید و در ظرفی دیگر سه تخم مرغ به جای مانده را با همزن یا چنگال ترکیب کنید. در یک تابه گود، اندازه زیادی روغن بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ گردد.

مرحله چهارم

حالا وقت آن است که توپک ها را برای سرخ شدن آماده کنید. هر کدام را ابتدا در تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری بغلتانید و به سرعت در روغن داخل بیندازید تا سرخ شوند.

به محض طلایی شدن توپک ها، آن ها را از روغن خارج نموده و روی یک دستمال تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته گردد. آن ها را در ظرف مخصوص بچینید و جعفری خرد شده را روی توپک ها بریزید.

فینگرفود شما آماده است، می توانید آن را با سس های مورد علاقه تان نوش جان کنید.

نکات

  • در نظر داشته باشید که توپک ها باید کاملا منسجم باشد تا در روغن باز نشوند، برای همین بهتر است پس شکل دادن خمیر برنج، کمی آن ها را روی یک سینی در یخچال نگه دارید تا خودشان را بگیرند.
  • شما می توانید به این ترکیب، هر ادویه ای که دوست دارید اضافه کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2229

به "طرز تهیه توپک برنج سوخاری ؛ فینگر فود خاص ایتالیایی (تور ایتالیا)" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه توپک برنج سوخاری ؛ فینگر فود خاص ایتالیایی (تور ایتالیا)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه توپک برنج سوخاری ؛ فینگر فود خاص ایتالیایی (تور ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید