علائم خطرآفرین در بچه ها مبتلا به اومیکرون

به گزارش فیس راز، پزشک متخصص اطفال گفت: بچه ها در ابتلا به سویه امیکرون امکان دارد سه فاز را دنبال نمایند، اگر والدین به علائم بی توجهی نمایند، امکان دارد کودک جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست بدهد.

علائم خطرآفرین در بچه ها مبتلا به اومیکرون

علی ضامن صالحی فر با اشاره به علائم ابتلا به اُمیکرون در بچه ها، اظهار کرد: بچه ها در ابتلا به این سویه امکان دارد سه فاز را دنبال نمایند، در گام اول کودک ابتدا علائم خفیفی را پیدا می نمایند، این علائم بیش تر مشابه سرماخوردگی است، اما باید مبنا را بر ابتلا به کرونا قرار دهیم تا خلاف آن ثابت گردد.

این پزشک متخصص اطفال اضافه نمود: علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه، سرفه و گلودرد در دستگاه تنفس فوقانی کودک مبتلا به کرونا بروز می نماید، عموما والدین از این علائم غفلت می نمایند و امکان دارد به پزشک دیر مراجعه نمایند و زمان درمان طلایی کودک از بین برود.

وی با بیان اینکه در مرحله بعدی ابتلا به اُمیکرون کودک دچار علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ می گردد، شرح داد: این علائم نشان دهنده شدت یافتن کرونا است، علائم گوارشی در بچه ها تعادل فیزیولوژی املاح بدن را بر هم می زند و فرد دچار کم آبی می گردد، به همین خاطر فورا احتیاج به سرم درمانی دارد، اگر کودک دیر به پزشک مراجعه کند، آمار بستری های بیمارستانی افزایش پیدا خواهد نمود.

صالحی فر اضافه نمود: در مرحله سوم ابتلای بچه ها به اُمیکرون، کودک دچار تب و بیحالی می گردد و دیگر بازیگوش نیست، امکان دارد کودک در پی تب شدید دچار تشنج گردد، گاهی این علائم منجر به فوت کودک نیز می گردد.

این پزشک متخصص اطفال با تاکید بر اینکه والدین در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی، گوارشی و تب فورا کودک را نزد پزشک ببرند، یادآور شد: والدین اقدام به خوددرمانی ننمایند و به توصیه های پزشک در باب درمان اقدام نمایند، بعلاوه نسبت به واکسیناسیون بچه ها بالای پنج سال اقدام گردد.

وی با بیان اینکه سه کودک در چهارمحال و بختیاری جان خود را بر اثر ابتلا به اُمیکرون از دست داده اند، گفت: دو کودک هشت ماهه و یک کودک نیز دو ساله بود، یک مورد از فوتی ها به دلیل کم آبی، اسهال، استفراغ و خونریزی جان خود را از دست داد.

صالحی فر اضافه نمود: کرونا در بچه ها می تواند چند ارگان و سیستم بدن را درگیر کند، بعضی بچه ها مبتلا به این بیماری به دلیل التهاب قلبی جان خود را از دست می دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2155

به "علائم خطرآفرین در بچه ها مبتلا به اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم خطرآفرین در بچه ها مبتلا به اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید