تور ارمنستان: عکس یادگاری سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روسیه

به گزارش فیس راز، نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع به میزبانی سن پترزبورگ روسیه عکس یادگاری گرفتند.

تور ارمنستان: عکس یادگاری سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روسیه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسانه ای در باکو و ایروان درباره ملاقات غیر رسمی الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به میزبانی ولادیمیر پوتین توضیحاتی ارائه دادند.

آذرتاج خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان گزارش کوتاهی از نشست سران سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع(CIS) در شهر سن پترزبورگ روسیه منتشر کرد.

طبق این گزارش، روز سه شنبه (دیروز) یک نشست غیر رسمی میان سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در سن پترزبورگ برگزار گردید و الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این اجلاس شرکت کرد.

به روایت آذرتاج، قبل از شروع نشست سران مقام های ارشد کشورهای شرکت کننده در این اجلاس یک عکس یادگاری دسته جمعی گرفتند.

خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان اضافه کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این نشست سخنرانی کرد. سران (کشورهای مستقل مشترک المنافع) درباره مقابله با همه گیری ویروس کرونا گفتگو کردند.

رسانه های ارمنستانی هم به نقل از دفتر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره این نشست و حضور پاشینیان در اجلاس سن پترزبورگ توضیحاتی ارائه دادند.

آرمن پرس اطلاع داد که علاوه بر پاشینیان، علی اف و پوتین، روسای جمهور قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان به عنوان اعضای کشورهای مستقل مشترک المنافع در این نشست حضور داشتند.

نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در سن پترزبورگ با ضیافت شام به میزبانی پوتین خاتمه یافت. این نشست به مناسبت سی اُمین سالگرد تاسیس این سازمان برگزار گردید.

نکته قابل توجه در عکس یادگاری نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع، حضور پاشینیان و علی اف در کنار هم بود اما معین نیست که علت این موضوع، استقرار سران کشورها بر حسب حروف الفبای نام کشورها بوده یا علت دیگری داشته است.

حضور پاشینیان و علی اف در این نشست در شرایطی صورت گرفته که تحرکات و رایزنی ها برای خاتمه دادن به تنش های ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد.

ایروان و باکو به رغم میانجیگری مسکو و توافق بر سر آتش بس بعد از جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، هنوز بر سر موضوعاتی از قبیل معین مرز و ارائه دالان ها و کریدورها با هم اختلاف دارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2020

به "تور ارمنستان: عکس یادگاری سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: عکس یادگاری سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید