فیلم ، جت جنگنده چینی نسل پنجم رادارگریز جی-31

به گزارش فیس راز، جت جنگنه شن یانگ جی-31 یا اف سی-31 (شُنقار یا باز سیاه چشم) یک هواپیمایی دوموتوره با اندازه متوسط نسل پنجم در حال ساخت بوسیله شرکت چینی شن یانگ است.

فیلم ، جت جنگنده چینی نسل پنجم رادارگریز جی-31

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

تا به حال دو نمونه از جنگنده جی-31 (J-31) ساخته شده است که پروازهای آزمایشی انجام داده اند. تحلیل گران نظامی می گویند چین این جنگنده را برای رویارویی با هواپیماهای رادارگریز نسل پنجم اف-35 آمریکا ساخته است.

همچنین به نظر می رسد چین می خواهد این جنگنده جدید نسل پنجم را به کشورهای خارجی بفروشد و وارد بازار صاداراتی این نوع هواپیماها شود. از پاکستان به عنوان یکی از خریداران احتمال این هواپیما نام برده شده است.

نخستین پرواز آزمایشی نمونه اولیه این هواپیما در 31 اکتبر 2012 انجام شد. بدنه این هواپیما در 12 نوامبر 2014 در نمایشگاه هوایی ژوهانی در چین به نمایش عمومی درآمد. در نمایشگاه هوایی دوبی 2015 جزئیات بیشتری از توانایی های این هواپیما منتشر شد. شرکت سازنده اظهار داشت به دنبال شریکی برای ساخت این هواپیما می شود و در حال بازاریابی آن برای نیروی هوایی ارتش چین است.

در نوامبر 2018 اعلام شد که برنامه ساخت این هواپیما اعتبارات دولتی چین را دریافت نموده است.

اندازه بدنه جی- 31 کوچکتر از هواپیمای چنگدو جی-20 (هواپیمای دیگر نسل پنجم رادارگریز چین) است و داشتن دو چرخ دماغه این احتمال را مطرح نموده است که این هواپیما برای خدمت روی ناوهای هواپیمابر به کار رود.

در فیلم پرواز آزمایشی یک نمونه اولیه جت جنگنده جی-31 را در چین می بینید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 245

به "فیلم ، جت جنگنده چینی نسل پنجم رادارگریز جی-31" امتیاز دهید

2 کاربر به "فیلم ، جت جنگنده چینی نسل پنجم رادارگریز جی-31" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، جت جنگنده چینی نسل پنجم رادارگریز جی-31"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید