قیمت مرغ به 28 هزار تومان رسید

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش جزئی قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 18 هزار تا 19 هزار و 500 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 28 هزار تومان است.

قیمت مرغ به 28 هزار تومان رسید

به گفته وی، امروز قیمت هر کیلو مرغ در بعضی استان ها 300 تا 400 تومان رشد داشته است.

اسداله نژاد تامین نهاده های دامی را بزرگترین معضل پیش روی مرغداران دانست و گفت: با وجود آنکه 32 تا 33 روز از جوجه ریزی در بعضی واحد ها می گذرد و خرید نهاده از سامانه بازارگاه صورت گرفته، اما مرغداران به علت عدم تحویل بار، ذرت و کنجاله مورد احتیاج را از بازار آزاد خریداری می نمایند که تمامی این عوامل نگرانی هایی در بخش فراوری ایجاد نموده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با وجود آنکه 50 درصد نهاده ها با نرخ مصوب تامین می گردد، اما همین میزان هم با تاخیر فراوان بدست مرغدار می رسد، از این رو سیاست گذاری باید به گونه ای انجام گردد که واحد های مرغداری دچار ورشکستگی نشوند و تاوان قصور دستگاه های دولتی را بدهند.

وی درباره آینده بازار مرغ گفت: اگر دولت 100 درصد نهاده ها را با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار دهد، تمامی فراورینمایندگان مرغ را با نرخ مصوب در اختیار دولت قرار می دهند.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را 16 هزار تومان و ذرت را 4 هزار تومان خاطرنشان کرد.

وی از کاهش مجدد قیمت جوجه یکروزه اطلاع داد و گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه به 4 هزار تومان کاهش یافته است و پیش بینی می گردد که فرایند کاهش قیمت به علت بی رغبتی مرغداران به جوجه ریزی ادامه یابد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه نمود: با وجود آنکه وعده ها در مورد سهمیه نهاده ها تنها در سامانه بازارگاه تخصیص داده شده و واحد ها در تامین همچنان دچار مشکل هستند، از این رو واحد ها در جوجه ریزی با احتیاط عمل می نمایند.

او قیمت تمام شده فعلی هر کیلو مرغ را 19 تا 20 هزار تومان خاطرنشان کرد و گفت: اگر کل نهاده های مورد احتیاج با نرخ مصوب تامین گردد، مرغدار مکلف است مرغ فراوریی خود را با نرخ مصوب عرضه کند، اما بستن راه های خروجی استان های فراورینماینده اصلی مرغ به منظور عرضه با نرخ مصوب به دولت اقدامی ضد فراوری است که واحد های خرد را به مرز ورشکستگی می کشاند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه برطرف چالش و بحران مرغ از اراده و توان واحد های فراوریی خارج است، گفت: مسئولیت تامین نهاده ها بر عهده دولت است و مسئولان دولتی باید مسائل تامین و ترخیص نهاده و تخصیص ارز را حل نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1446

به "قیمت مرغ به 28 هزار تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ به 28 هزار تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید