مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد

به گزارش فیس راز، مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور وزیر بهداشت و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افتتاح شد.

مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران،مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افتتاح شد.

مجتمع خوابگاهی تلاش که اختصاص به دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی تبریز دارد یک ساختمان در 5 طبقه و به وسعت 42 هزار متر مربع است که دارای سوئیت های دو اتاقه با ظرفیت هشت تا 12 نفره است.

این مجتمع خوابگاهی در 9 بلوک سازه ای 5 طبقه با 291 سوئیت کامل است که توانایی پذیرش حدود دو هزار و 500 دانشجو را دارد.

عملیات احداث مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش از نیمه دوم سال 1395 در زمینی به مساحت سه هکتار و نیم آغاز شده است که امروز 14 تیر ماه 1400 به مرحله بهره برداری رسید.

هر سوییت این مجتمع دارای دو اتاق 4 نفره، فضای نشیمن، به همراه امکانات رفاهی مناسب از جمله آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام است. تمامی اتاق های این مجتمع داری تراس و پنجره هایی با نور و فضای مناسب برای دانشجویان است.

با وجود سرویس بهداشتی مستقل در هر سوئیت، جهت جلوگیری از تردد و تامین رفاه حال دانشجویان، سرویس های بهداشتی عمومی هم در هر طبقه دیده شده است. همه سوئیت های این مجتمع به یخچال، گاز، تلویزیون، تخت، کمد شخصی، میز، صندلی، فرش و اینترنت مجهز شده اند.

در طراحی طبقه همکف این مجتمع، جهت رفاه حال دانشجویان دختر، تعداد چهار حیاط مرکزی بدون امکان دید از بیرون طراحی شده است.

سیستم گرمایشی و سرمایشی این مجتمع خوابگاهی به صورت مرکزی است و تمام سوئیت ها با استفاده از فن کوئل سقفی به سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب متصل هستند.

از لحاظ ایمنی هم، سیستم پیشرفته اعلان و اتفای حریق برای این مجتمع پیش بینی شده است، تعداد هشت دستگاه آسانسور برای سهولت رفت و آمد دانشجویان هم تعبیه شده است.

شایان ذکر است، پروژه مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش به همت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به مدت پنج سال با هزینه ای بالغ بر 250 میلیارد تومان ساخته شده است که هزینه تجهیز این خوابگاه به تنهایی بالغ بر 50 میلیارد تومان شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1826

به "مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد" امتیاز دهید

12 کاربر به "مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید