معرفی قلعه بلوگرادچیک کشور بلغارستان (تور بلغارستان ارزان)

به گزارش فیس راز، بلغارستان کشوری است که در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است، این کشور تمدنی 3500 ساله دارد و مرکز ان صوفیه می باشد. بلغارستان از نظر فرهنگی و تاریخی دارای قدمت و اعتبار زیادی است. و اماکن تاریخی و باستانی زیادی را می توان در این کشور مشاهده نمود. یکی از این آثار تاریخی که ارزش فرهنگی و تاریخی ویژه ای برای بلغاری ها دارد قلعه بلوگرادچیک بلغارستان می باشد. قلعه ای زیبا و باشکوه که بیشتر بخش های آن با استفاده عوارض طبیعی که در محل این قلعه وجود داشت یعنی صخره های قول پیکر ساخته شده است. صخره هایی که بعضی از آن ها ارتفاعشان چیزی حدود 70 تا 200متر می باشد. با خبرنگاران همراه باشید برای سفر به قلعه بلوگرادچیک در بلغارستان...

معرفی قلعه بلوگرادچیک کشور بلغارستان (تور بلغارستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

قلعه تاریخی بلوگرادچیک

قلعه بلوگرادچیک در بلغارستان که به آن کالتو نیز گفته می گردد در شمال غربی کشور بلغارستان و دامنه های شمالی کوه های بالکان و نزدیک شهر بلوگرادچیک واقع شده است.

اصلی ترین قسمت این قلعه را سیتادل می نامند که با صخره های غول پیکر احاطه شده است و در گذشته به خوبی جلوی نفوذ دشمن را می گرفت. این قلعه که یادگاری از دوران رومیان باستان می باشد به علت حفاظت جاده هایی که به وسیله امپراطوری شبه جزیره بالکان ساخته می شد در مسیر این جاده ها قلعه هایی می ساختند که بتوانند از جاده ها مراقبت و نگهبانی نمایند قلعه بلوگرادچیک در بلغارستان یکی از همین قلعه ها می باشد و نیروهایی که در آن مستقر بودند وظیفه داشتند که جاده ای که در مسیرش بود را تحت کنترل داشته باشند. بیشتر صخره های تشکیل دهنده اطراف قلعه بلوگرادچیک بلغارستان از نوع صخره های گنگلومرایی هستند. وقتی خوب به این صخره ها نگاه کنید متوجه خواهید شد که این صخره ها شبیه اشیا ء گوناگون و حتی بعضی شبیه انسان هستند. وسعت قلعه بلوگرادچیک در حدود ده هزار متر مربع می باشد. بلوگرادچیک بازدید نمایندگان زیادی را هر ساله به بلغارستان می کشاند. وسعت این قلعه در طول زمان به تدریج گشترش یافته است.

ابتدا در قرن اول تا سوم رومیان آن را ساختند و بعد از این که سلسله های مختلفی بر این منطقه ها سلطه پیدا کردند کم کم این قلعه را توسعه دادند زمانی این قلعه دیواره هایش تقریبا 2 متر طول داشت و ارتفاع آن چیزی حدود 12 متر بود تا در مقابل تهاجم دشمن مقاومت بالایی داشته باشد. امپراتوری بیزانس هم حتی بر این قلعه و منطقه ها اطراف آن تسلط یافت و تزار بلغارستان در ویدین یعنی ایوان استراسیمیر با ایجاد پادگان های نظامی باعث توسعه این قلعه شد. عثمانی ها در سال 1850 توانستند با استفاده از موقعیت استراتژیک این قلعه به سرکوب شورشیان بلوگرادچیک در بلغارستان اقدام نمایند و بعلاوه در جنگی که در سال 1885 بین صرب ها و بلغاری ها صورت گرفت این قلعه نقش دفاعی و نظامی خود را به خوبی ایفا نمود.

کاربری فعلی قلعه بلوگرادچیک

امروزه قلعه بلوگرادچیک بلغارستان که به عنوان یک بنای با ارزش فرهنگی از آن نگهداری و مراقبت می گردد، به همراه صخره های طبیعی و عجیب و غریبی و زیبایی که در این منطقه وجود دارد به یکی از جاذبه های توریستی فوق العاده زیبا و با اهمیت کشور بلغارستان و حتی اروپا تبدیل شده است و موزه ملی تاریخ بلغارستان مدیریت این بنای تاریخی و فرهنگی را به عهده دارد

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2294

به "معرفی قلعه بلوگرادچیک کشور بلغارستان (تور بلغارستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قلعه بلوگرادچیک کشور بلغارستان (تور بلغارستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید