مقامات کانادایی به تایوان سفر می نمایند

به گزارش فیس راز، یکی از نمایندگان مجلس کانادا اطلاع داد بعضی مقامات این کشور در ماه اکتبر قصد سفر به تایوان را دارند.

مقامات کانادایی به تایوان سفر می نمایند

در حالیکه تنش های سیاسی میان آمریکا و چین بر سر جزیره تایوان این روز ها شدت گرفته، جودی اسگرو، عضو لیبرال مجلس کانادا اطلاع داد در ماه اکتبر جمعی از مقامات این کشور به قصد ملاقات و تبادل نظر با مقامات تایوان به این جزیره سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدام در جهت یافتن شرکای مالی در منطقه آسیا و اقیانوسیه از سوی مقامات کانادا صورت می گیرد، ولی بسیاری می گویند در شرایط کنونی موجب تشدید اختلافات و چالش های سیاسی می گردد.

روز یکشنبه گذشته نیز گروهی از قانونگذاران آمریکایی در سفری از پیش اعلام نشده وارد تایوان شدند؛ چین ضمن واکنش شدید به این سفر اعلام نمود اقدامات اخیر واشنگتن نقض آشکار حاکمیت ارضی پکن است.

اسگرو در شرح بیشتر در خصوص این سفر اعلام نمود اعضای یک کمیته تجاری مجلسی کانادا مدتی است برای این سفر برنامه ریزی نموده است. هدف این سفر ایجاد مشکل برای چین نیست. هدف اصلی این سفر کاملاً تجاری و مالی است و فرصتی برای کاناداست تا در منطقه آسیا و اقیانوسیه شریکی تجاری برای خود بیابد.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می داند و هر گونه دخالت در امور داخلی آن را تعرض به تمامیت ارضی کشورش قلمداد می نماید. چین بار ها به آمریکا و شرکای منطقه ایش هشدار داده هر گونه دخالت در امور داخلی تایوان بازی کردن با آتش است و عواقب تندی به همراه خواهد داشت.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2219

به "مقامات کانادایی به تایوان سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات کانادایی به تایوان سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید