ممنوعیت سفر به قبرس، از شایعه تا واقعیت!

به گزارش فیس راز، چند روز بعد از نامه مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری به اداره کل استان ها در رابطه با عدم دامن زدن به مناقشات بین ترکیه و قبرس، شایعاتی در رابطه با ممنوعیت سفر به قبرس مطرح شد.

ممنوعیت سفر به قبرس، از شایعه تا واقعیت!

در پی نامه چند روز پیش مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات جهانگردی به مدیران کل میراث فرهنگی استان ها درباره اجرای تورهای جهانگردی قبرس بعضی از دفاتر مسافرتی از این نامه آن طور برداشت نموده اند که اجرای تور به قبرس ممنوع شده است.

در متن نامه مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات جهانگردی آمده است:

بنا به گزارش های رسیده بعضی از دفاتر مسافرتی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی اقدام به برنامه ریزی و اجرای تور مستقیم به منطقه مورد مناقشه میان ترکیه و قبرس تحت عناوینی نظیر قبرس شمالی، قبرس ترک نشین و... می نمایند. از آنجا که تقسیم بندی های سیاسی از این دست با سیاست های اصولی ایران منطبق نیست، ادامه این فرایند می تواند به ایجاد تنش در روابط کشورمان با سایر کشورها منجر گردد. از سوی دیگر نظر به عدم استقرار و فعالیت هیچ دفتر و نمایندگی رسمی سیاسی یا فرهنگی کشورمان در منطقه مزبور، عملا امکان رسیدگی و پیگیری مسائل احتمالی جهانگردان ایرانی در منطقه مزبور وجود ندارد. لذا هرگونه اقدام در این زمینه اعم از تبلیغ، برنامه ریزی و اجرای تور به مقصد مذکور به وسیله شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی مورد تایید نیست، لذا خواهشمند است دستور فرمایید اطلاع رسانی لازم در این باره به دفاتر تحت پوشش صورت پذیرد. بدیهی است با دفاتر متخلف، برابر قوانین و مقررات جاری برخورد می گردد.

تیموری مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات جهانگردی درباره علت صدور این نامه شرح داد:

بحثی را داشتیم تحت این عنوان که دفاتر خدمات مسافرتی تورهای جهانگردی با عنوان قبرس شمالی یا قبرس ترک نشین یا قبرس اروپایی را تبلیغ می نمایند. وزارت امور خارجه از ما طی نامه ای خواسته و اعلام نموده که سیاست رسمی کشور را مدنظر قرار دهیم، چون از نظر ما قبرس کشوری مستقل است و تقسیم بندی آن به قبرس شمالی و یا جنوبی و یا استفاده از عنوان قبرس ترک نشین خلاف مواضع رسمی ماست.

تیموری اضافه کرد:

ترکیه اعلام می نماید که قبرس ترک نشین زیر مجموعه آنها است. مناقشه ای بین این دو کشور در این ارتباط وجود دارد که بعضی از دفاتر مسافرتی به این مناقشه با جدا کردن بخش های این کشور دامن می زنند. زمانی که دفاتر مسافرتی ما وارد این فرایند می شوند، به این معنا است که موضع ما هم دو تکه شدن این کشور است درحالی که این طور نیست. به همین منظور به دفاتر مسافرتی اعلام کردیم که از این عناوین در اجرای تورهای قبرس استفاده ننمایند. ما با اینکه دفاتر مسافرتی، جهانگرد به قبرس بفرستند مسئله ای نداریم.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2068

به "ممنوعیت سفر به قبرس، از شایعه تا واقعیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت سفر به قبرس، از شایعه تا واقعیت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید