موزه استالین در شهر گوری گرجستان

به گزارش فیس راز، در بسیاری از کشورها پیش آمده که خانه و محل زندگی اشخاص مهم و معروف بعد از مرگشان به موزه تبدیل گردد . در گرجستان نیز این اتفاق برای خانه ژوزف استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی اتفاق افتاده است . موزه استالین در شهر گوری گرجستان ، در زادگاه این شخصیت مهم راه اندازی شده است . در موزه استالین Stalin Museum Gori اشیا و لوازم متعلق به ژوزف استالین به نمایش در آمده است . این موزه با اینکه نسبت به دیگر جاذبه های گرجستان سابقه ای طولانی ندارد اما مورد توجه واقع شده و سالانه مورد بازدید هزاران توریست قرار می گیرد .

موزه استالین در شهر گوری گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

موزه استالین یکی از معروف ترین جاذبه های گوری گرجستان است . گوری از زیباترین شهرهای گرجستان ، در ایالت شیدا کارتلی در فاصله 68 کیلومتری شمال غرب تفلیس واقع شده است . در سال 1957 میلادی بود که این موزه به صورت رسمی به استالین اختصاص داده شد . بعد از حدود 32 سال با فروپاشی شوروی و استقلال گرجستان این موزه تعطیل شد اما در سال های بعد دوباره بازگشایی شد . با اینکه گرجی ها ظلم های استالین را فراموش نمی نمایند و خاطره خوبی از این شخص ندارند اما وسایل و اشیا متعلق به این دیکتاتور شوروی را به خوبی حفظ نموده اند . تختخواب استالین ، حوله بید خورده ، وسایل شخصی ، لباس های نظامی و پوتین های استالین از جمله اقلامی هستند که گردشگران تور گرجستان در این موزه خواهند دید . همچنین این موزه میزبان تمامی فعالیت های استالین مانند نامه ها ، عکس ها و … می باشد .

در محوطه این موزه کالسکه راه آهن شخصی استالین نیز نگهداری می گردد . این کالسکه یک واگن سبز رنگ به وزن 83 تن است که از سال 1941 میلادی به بعد برای سفرهای استالین مورد استفاده قرار گرفته است . استالین با این واگن به منظور شرکت در یک کنفرانس به تهران نیز سفر نموده است . شاید برایتان جالب باشد که بدانید استالین در یک کلبه چوبی در سال 1878 متولد شده و بعد در سن چهار سالگی به ساختمان کنونی موزه منتقل شده است . کلبه ای که استالین در آن متولد شده امروزه تخریب شده است .

مشخصات موزه استالین در شهر گوری گرجستان

  • آدرس موزه استالین گرجستان : Stalin Ave, Gori, Georgia
  • تلفن موزه استالین در گوری گرجستان : 599489787 - 995+
  • وب سایت موزه استالین گوری : https://stalinmuseum.ge/
  • ساعت بازدید از موزه ژوزف استالین گرجستان : این موزه همه روزه باز است . در تابستان ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر و در زمستان ها از ساعت 10 صبح تا 5 عصر می توان از این موزه بازدید کرد .
  • سال تاسیس موزه استالین در گرجستان : 1957 میلادی
منبع: لذت سفر
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 959

به "موزه استالین در شهر گوری گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه استالین در شهر گوری گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید