نخستین شاسی بلند الکتریکی تویوتا سال آینده عرضه می گردد

به گزارش فیس راز، با معرفی شاسی بلند الکتریکی تویوتا bZ4X این شرکت از شروع عرضه خودروهای الکتریکی خود از نیمه های سال 2022 خبر داده است.

نخستین شاسی بلند الکتریکی تویوتا سال آینده عرضه می گردد

در ماه های گذشته بود که تویوتا اظهار داشت سه خودروی الکتریکی را تا انتها سال 2021 در آمریکا شروع می نماید. از این سه خودرو، دو خودرو تمام الکتریکی هستند و یکی پلاگین هیبریدی است. اکنون این خودروساز اعلام نموده که می خواهد تا کربن خنثی گردد دید وسیع تری از خودروی الکتریکی ارائه می دهد.

به طور خاص تویوتا میخواهد تا انتها سال 2025 حدود 70 خودروی الکتریکی مختلف را در طرح دنیا بفروشد که شامل 15 مدل کاملا الکتریکی می گردد.

تقریبا نیمی از این محصولات تحت برند جدید بیاند زیرو (Beyound Zero) به معنای آن سوی صفر این شرکت جای می گیرند، از جمله شاسی بلند جدید تویوتا bZ4X که شروعگر جهت تازه ای برای تویوتا است. اگرچه در حال حاضر این فقط یک طرح مفهومی است اما تویوتا میخواهد پس از فراوری آن در ژاپن و چین به سرعت آن را به یک خودروی سواری برای جاده تبدیل کند. این شرکت می گوید امیدوار است که فروش bZ4X را از اواسط 2022 شروع کند و جزئیات مربوط به عرضه در آمریکا در آینده اعلام می گردد.

تویوتا اطلاعات بیشتری درباره bZ4X منتشر ننموده است اما این خودرو را یک خودرو با بازدهی بسیار بالا و برد رقابتی می داند. طبق گفته ها این محصول توسط سوبارو ساخته خواهد شد و از سیستم چهارچرخ متحرک بهره می برد و پیشرانه جدید باتری الکتریکی e-TNGA در قلب آن جای خواهد داشت.

می دانیم که این خودرو از یک سامانه شارژ خورشیدی داخلی هم برخوردار خواهد بود. تنظیمات باتری بزرگتر که پیشینه طولانی تویوتا در ساخت خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی را همراه دارد، باعث می گردد که برد خودرو حتی در هوای سرد هم حفظ گردد.

در کابین داخلی تویوتا bZ4X فرمان اسپرت، نمایشگر مرکزی سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی، خوشه ابزار دیجیتال راننده و کلیدهای تنظیم دنده اتوماتیک به چشم می خورد.

شاسی این خودرو هم دارای فاصله زیاد دو محور و یک برآمدگی کوتاه است که باعث می گردد بخش عقب کابین خودرو فضایی وسیع داشته باشد. جدای از شاسی بلند الکتریکی bZ4X و دیگر خودروهای تویوتا که تحت برند بیاند زیرو فراوری می شوند، این شرکت همچنین میخواهد وانت های برقی فراوری کند. این کاری است که دیگر سازندگان وانت مانند فورد هم به سمت آن حرکت می نمایند.

عکس ها: خودروی شاسی بلند الکتریکی تویوتا bZ4X

Credit: Toyota

منابع: Engadget, Top Gear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1717

به "نخستین شاسی بلند الکتریکی تویوتا سال آینده عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین شاسی بلند الکتریکی تویوتا سال آینده عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید