وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری تأسیس کرد

به گزارش فیس راز، وزیر امور خارجه آمریکا از تأسیس دفتر جدیدی در درون این وزارتخانه برای پرداختن به موضوعات مرتبط با امنیت سایبری که به سیاست خارجی آمریکا و امور دیپلماتیک مربوط می شود، خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری تأسیس کرد

دفتر یادشده دفتر امنیت فضای سایبر و فناوری های نوظهور یا سی اس ای تی نام دارد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا دفتر یادشده، تلاش های دیپلماتیک ایالات متحده را در موضوعات مرتبط با امنیت فضای سایبر در عرصه بین المللی رهبری می کند و در زمینه سیاست گذاری در ارتباط با فناوری های نوظهور که بر روی سیاست خارجی و امنیت ملی تأثیر بگذارد اقدام خواهد کرد.

تلاش برای ایمن سازی فضای سایبر، کاهش احتمال وقوع منازعات سایبری و کمک به آمریکا در جریان رقابت های سایبری استراتژیک از جمله دیگر وظایف این دفتر است.

برنامه ریزی برای تأسیس این دفتر از ژوئن سال 2019 آغاز شد و این موضوع در همان زمان به اطلاع کنگره رسید. اما کنگره با این تصمیم مخالف کرد. استدلال کنگره این بود که این موضوع جایگاه مهمی در سیاست خارجی آمریکا دارد و تنها نباید یک دفتر به آن اختصاص یابد. با این حال دولت ترامپ به تصمیم خود عمل کرد. در بخش دیگری از بیانیه تأسیس این دفتر آمده است: سازماندهی مجدد تلاش ها و تخصیص منابع به فضای سایبر و فناوری های نوظهور برای حفظ امنیت دیپلماسی آمریکا ضروری است. زیرا چین، روسیه، ایران و کره شمالی و دیگر رقبای سایبری و رقبای نوظهور عرصه فناوری امنیت ملی آمریکا را به چالش کشیده اند.

در عین حال کریستوفر پینتر هماهنگ کننده سابق امنیت سایبری وزارت خارجه آمریکا که قبلاً فعالیت هایی در این زمینه داشته، در توئیتر از تأسیس دفتر جدید انتقاد کرده و تصریح کرده: خنده دار است که طی چهار سال ریاست جمهوری ترامپ این کار در اولویت نبود و به آن منابعی اختصاص نیافت و حالا ظرف چند ساعت خبر تأسیس این دفتر اعلام می شود.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1531

به "وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری تأسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری تأسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید