پیست توچال یکی از امن ترین تله کابین های کشور را دارد

به گزارش فیس راز، روح اله امداد در تبادل نظر با خبرنگاران درخصوص شرایط خاص و منحصر به فرد این پیست و ادامه فعالیت در روزهای منتهی به خرداد گفت: خدا را شاکریم که پیست اسکی توچال در آستانه ورود به خردادماه که کشور هر روز گرم و گرمتر می گردد همچنان فعال و میزبان حضور علاقه مندان و اسکی بازان عزیز است. در ابتدا توفیق الهی در بارشهای چشمگیر چند روز گذشته و سپس همکاری و کوشش دوستان و همکاران ما در حفظ و نگهداری از جمله کوبیدن برف پیست مجموعه توچال باعث شده است تا امروز شرایط پیست مطلوب باشد.

پیست توچال یکی از امن ترین تله کابین های کشور را دارد

رعایت پروتکل های بهداشتی در پیست اسکی توچال

مدیر عامل پیست اسکی توچال در مورد رعایت شیوه نامه های بهداشتی درمجموعه ورزشی توچال مطرح کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی دو طرف دارد، بخشی از آن مربوط به ماست که با تمام توان و دقت کوششمان را می کنیم تا آن را رعایت کنیم و بخشی از آن نیز مربوط به خود مردم و اسکی بازان می گرددکه باید یاری و همکاری نمایند که البته خوشبختانه این اتفاق هم افتاده است.

وی اضافه نمود: توصیه نامه و شیوه نامه های بهداشتی به صورت دقیق ارائه شده و حتی در خود کابین ها هم مواردی نصب شده است که به عنوان مثال ماسک بزنید و یا اینکه تا حد امکان از صحبت در کابین خودداری گردد.

امداد توضیح داد: یکی از کارهایی که در توچال انجام داده ایم این بود که بااستفاده از دستگاه هایی که از شرکت های دانش بنیان تهیه کردیم تک تک نفراتی که وارد مجموعه می شوند توسط مواد شیمیایی آنولیت که سازگار بامحیط زیست است و هیچ آسیبی به انسان نمی رساند و 200 برابر قوی تر ازکلر و باکتری کش، ویروس کش و میکروب کش است ضد عفونی می شوند. علاوه بر این کابین ها نیز به صورت مکرر ضدعفونی می گردد. سعی کردیم ازهرگونه تجمع در مدرسه اسکی نیز جلوگیری کنیم. در بخش آموزش نیز همه چیز به صورت دقیق طبق پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت پیگیری می گردد.

وی ادامه داد: اگرچه ورزش اسکی به لحاظ پوشش و تجهیزاتی که دارد وفضای باز و فاصله اسکی بازان از هم شرایط خاص نگران نماینده ای ندارد امابا همکاری خود مردم و اسکی بازان به کوچکترین موارد بهداشتی هم توجه ویژه می گردد.

کوشش مجموعه اسکی توچال برای همگانی شدن اسکی

امداد با اشاره به کوشش های مجموعه اسکی توچال برای کاهش هزینه بلیط ورودی پیست اسکی علیرغم هزینه بالای نگهداری مجموعه مطرح کرد: قیمت بلیط مصوب ما با اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده حدود 190 هزار تومان می گردد که ما در روزهای پنج شنبه و آدینه بلیط را به قیمت 180 هزار تومان و در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه 150 هزار تومان به فروش می رسانیم. با وجود اینکه تصور بر این است که ورزش اسکی ورزشی لاکچری است و هرکسی که وارد آن می گردد تمکن اقتصادی دارد اما بعضی از علاقه مندان به این ورزش شاید آن استطاعت و تمکن اقتصادی را نداشته باشند و از این حیث در روزهای شنبه قیمت بلیط را به 110 هزار تومان رساندیم که بدون اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده به 100 هزار تومان می رسد در حالی که قیمت تنها سوار شدن بر تله کابین 95 هزار تومان است و در واقع شرایط به گونه ای شده است که افراد در روزهای شنبه هزینه ای برای اسکی پرداخت نمی نمایند.

وی ادامه داد: ما دوست داریم اسکی ورزش عمومی و همگانی گردد و با فدراسیون اسکی هم صحبت نموده ایم. به علت کرونا بسیاری از برنامه ها به تعویق افتاد اما امیدواریم انشاءالله سال آینده با یاری فدراسیون اسکی هزینه اجاره وسایل را جوری تنظیم کنیم که همه بتوانند از آن استفاده نمایند و شرایط برای همه مهیا باشد.

توچال یکی از امن ترین خطوط تله کابین کشور

مدیرعامل پیست اسکی توچال در مورد بحث استانداردسازی در این پیست مطرح کرد: ما یک مجموعه کابل راه در شرکت تله کابین توچال داریم که از بین 16 دستگاهی که در کشور استاندارد دارند 7 دستگاه مربوط به تله کابین توچال است. بخشی از استاندارد مربوط به کابلراه و بخشی دیگر نیز مربوط به پیست اسکی است که بازرسان فدراسیون اسکی با حضور در پیست اسکی وبررسی دقیق شرایط، تأییدیه فنی صادر می نمایند و تنها در آن صورت ما اجازه فعالیت داریم.

وی اضافه نمود: توچال اولین پیستی است که با برف طبیعی آغاز به کار می نماید وآخرین پیستی است که با برف طبیعی به کار خود انتها می دهد. علاوه بر کسب استانداردهای لازم، بازدیدهای ادواری به صورت مرتب از تجهیزات توچال انجام می گردد و با وجودی که دستگاه ها به لحاظ قدمت و سال فراوری قدیمی هستند اما توچال یکی از امن ترین خطوط تله کابین کشور را دارد.

ارتباط تنگاتنگ با فدراسیون اسکی

روح اله امداد در مورد ارتباط پیست اسکی توچال با فدراسیون اسکی گفت: با توجه به اینکه پیست اسکی توچال به عنوان پیست بین المللی مورد تأییدفدراسیون جهانی اسکی است ملی پوشان عزیز در تیم های ملی اسکی همیشه از مجموعه ما استفاده می نمایند. ارتباط ما با فدراسیون اسکی تنگاتنگ است وتوچال بازوی اجرایی فدراسیون است. ما مخصوصاً در مسائل ملی با دقت و وسواس خاصی قضیه را دنبال می کنیم که بتوانیم امکانات و شرایط را برای ملی پوشان فراهم کنیم تا بتوانند به راحتی از مجموعه استفاده نمایند و ضمن حفظ عزت و احترام برای آنها خدمات خوبی ارائه دهیم.

وی در مورد میزبانی های پیست اسکی توچال در این فصل گفت: سال جاری سه مسابقه طراحی کردیم که یکی از آنها مکرراً به تعطیلات کرونایی خورد ومیسر نشد ولی دو مسابقه آلپاین و اسنوبرد در سطح شهرنشینان داشتیم که بااستقبال خوبی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار گردید.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما توچال تا چه زمانی باز است مطرح کرد: همه چیز بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و فکر می کنم با این شرایط موجود تا 15-10 روز دیگر هم بتوانیم از توچال استفاده کنیم.

مدیرعامل توچال در انتها خاطر نشان کرد: از همه رسانه ها به ویژه رسانه های ورزشی که همیشه یار و همراه ما بودند تشکر ویژه دارم و امیدوارم روزهای پیش رو روزهای بدون کرونا باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1755

به "پیست توچال یکی از امن ترین تله کابین های کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیست توچال یکی از امن ترین تله کابین های کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید