چگونگی حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شد

به گزارش فیس راز، دانشگاه آزاد اسلامی با ابتکار عمل در ایام کرونا، چگونگی حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان را تعیین کرد.

چگونگی حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم دایر بودن فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اداری در سال جهش فراوری و پرهیز از تعطیلی فعالیت ها مدل جدیدی از اقدامات را در دستور کار قرار داده است.

آموزش برخط چیست و چه مزایایی دارد؟/ دانشگاه آزاد؛ الگوی سایر دانشگاه ها در آموزش مجازی

براساس دستورالعمل دانشگاه آزاد اسلامی؛ عدم حضور در محیط های کاری به معنای تعطیلی فعالیت ها نیست. همکاران دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به استفاده از امکانات فناوری اطلاعات با رعایت اصل کمترین حضور فیزیکی و انجام خدمت به صورت حضور چرخشی، دورکاری، ارائه خدمات بر بستر سامانه های مجازی و مواردی که از سوی دانشگاه ابلاغ می گردد، به انجام خدمت در ساعات اداری خواهند پرداخت.

حضور کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در محل کار تابع ابلاغیه های ستاد ملی مقابله با کرونا است.

ادامه آموزش های الکترونیکی

واحدهای دانشگاهی برابر بخشنامه های صادره، آمادگی لازم برای ارائه فعالیت های آموزشی خود تا سرانجام نیمسال دوم تحصیلی 99-1398 ارتقاء و تثبیت نمایند تا در صورت ادامه فرایند عدم برگزاری کلاسهای حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس های درسی نظری به صورت مجازی برقرار و نیمسال تحصیلی فعلی بدون هیچ گونه افت کیفی و با موفقیت سرانجام یابد.

برای ارائه دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به در پیش بودن تابستان تدابیر لازم در موعد مناسب اتخاذ خواهد شد.

حضور اعضای هیئت علمی غیر اجرایی از تاریخ 23 فروردین ماه تا زمان اجازه حضور کامل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، غیرضروری است و در مورد اعضای محترم هیئت علمی اجرایی، حضور بر اساس ضرورت و با مدیریت رؤسای محترم واحدهای دانشگاهی صورت می پذیرد. انجام امور محوله آموزشی و پژوهشی بر بستر فضای مجازی مورد انتظار است. عدم انجام وظایف محوله در شکل جدید برخلاف تعهدات کاری است.

انجام دورکاری تا حدامکان

انجام وظیفه کارکنان عضو غیر هیئت علمی واحدهای دانشگاهی از تاریخ 23 فروردین ماه نیز با حداقل حضور، به وسیله انجام دورکاری و بر پایه حداکثر یک سوم حضور و به صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا با نظر رؤسای محترم واحدهای دانشگاهی است.

کارکنان شاغل در بخش ها و قسمت های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط بند فوق مستثنا بوده و تابع تصمیمات ابلاغی معاونت علوم پزشکی دانشگاه هستند.

کارکنان آموزشکده ها و مدارس سما، تابع بخشنامه های دانشگاه، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقررات و تصمیمات وزارت آموزش وپرورش که به وسیله معاونت آموزش های عمومی و مهارتی ابلاغ است، هستند.

طبق تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان مرکزی حضور کارکنان ستادی از روز شنبه 23 فروردین نیز بر پایه یک سوم حضور گردشی و استفاده حداکثری از دورکاری همه همکاران و با مدیریت معاونت ها و مراکز ستادی خواهد بود.

به منظور جبران زحمات آن گروه از کارکنان که در طی مدت تعطیلی دانشگاه ها که از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام شده یا می گردد، در چارچوب فعال سازی آموزش های مجازی یا پشتیبانی خدمات مقابله با کرونا با دانشگاه همکاری داشته اند، پرداخت فوق العاده اضافه کار به نسبت میزان حضور اعم از فیزیکی یا دورکاری با نظر رؤسای دانشگاهی استان بلامانع خواهد بود.

توقف محدودیت اضافه کار

محدودیت پرداخت اضافه کار تا سرانجام ممنوعیت حضور در محل کار، متوقف می گردد. عدم حضور کارکنان غیر هیئت علمی تا زمان تعطیلی دانشگاه ها که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می گردد، موجه تلقی می گردد.

در طی دوره تعطیلی دانشگاه ها، ساعات کاری در حالت حضور فیزیکی تا ساعت 13 و 30 دقیقه و در حالت دورکاری مطابق روال عادی معین می گردد.

با توجه به بخشنامه های ابلاغی و به منظور ایجاد وحدت رویه، کلیه کلاس ها از روز شنبه 16 فروردین ماه باید کلاس ها برخط برگزار گردد. هرگونه اقدام خارج از شرایط برخط یادشده در آن بخشنامه ها قابل پذیرش نبوده و تخلف آموزشی محسوب شده و مسئولیت آن متوجه معاون آموزشی واحد دانشگاهی می گردد. انجام فعالیت های آموزشی که به وسیله روسای استانی و یا واحدهای ویژه به تأیید اینجانب رسیده است بلامانع است.

باتوجه به تقویم آموزشی ابلاغی نیمسال دوم تحصیلی 99-98 و با توجه به زمان آغاز بحران ناشی از ویروس کرونا، امور ثبت نام تکمیلی دانشجویان برای نیمسال دوم تا تاریخ اول اردیبهشت ماه نهایی شد و پس از آن مورد قبول نیست.

امتحان جامع در نیمه دوم تابستان 99 برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن پس از عبور از شرایط بحرانی فعلی، متعاقباً اطلاع رسانی می گردد.

مرکز فناوری دانشگاه با همکاری معاونتهای موضوعی اقدام لازم را در مورد امور مربوط به کمیسیون موارد خاص به وسیله سامانه به عمل می آورند. جلسات کمیسیون مواردخاص به صورت مجازی تشکیل و مکاتبات لازم به صورت دورکاری از سوی کارکنان ذیربط انجام می پذیرد.

در شرایط کنونی، زمان امتحانات مطابق تقویم آموزشی ابلاغی خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر، مراتب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه مبنی بر تغییر تاریخ امتحانات اعلام می گردد و امتحانات طبق روال گذشته به صورت حضوری خواهد بود.

برگزاری جلسات دفاع از سرانجام نامه کارشناسی ارشد و رساله های دکتری در شرایط فعلی باتوجه به ملاحظات و دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی تا سرانجام فروردین ابلاغ خواهد شد.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1055

به "چگونگی حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید