کاغذ نشریات مکتوب با ارز 4200 تومانی تأمین می گردد

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا کاتب عصر شنبه در گردهمایی با حضور اصحاب قلم و خبرنگاران به میزبانی فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار، بابیان اینکه دو هفته پیش طی جلسه با دو وزیر فرهنگ و ارشاد و صنعت و معدن این دو وزارت خانه متعهد شدند که کاغذ رایانه ای از محل ارز چهار هزار و 200 تومانی تأمین گردد، ابراز داشت: این دو وزارتخانه مکلف شدند که مشکل تأمین کاغذ را به خصوص برای نشریات مکتوب رفع نمایند که این مورد در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس نیز واقع شده است.

کاغذ نشریات مکتوب با ارز 4200 تومانی تأمین می گردد

وی بابیان اینکه در قانون برنامه ششم، دو الی سه رکن اساسی برای تأمین امنیت شغلی خبرنگاران و اصحاب قلم گنجانده گردیده است، اضافه نمود: دولت در این خصوص موکلف گردیده است که اگر خبرنگاری بنا به هر دلیلی از حرفه خود کنار رفت بتوانند به مدت دو سال از بیمه بیکاری استفاده کند.

عضو خانه ملت بابیان اینکه در کمیسیون فرهنگی مجلس و احکام برنامه به موضوع معیشت اصحاب قلم پرداخته گردیده است، ابراز داشت: فضای مجازی که باید امروز در اختیار بشریت باشد در خدمت شیطان های بزرگی که امنیت و آرامش جامعه ما را بر هم میزند قرارگرفته است که باید اصحاب قلم در مقابل آن ها بایستند.

کاتب بابیان اینکه بیگانگان و توطئه های آن ها هیچ تأثیری در ملت ما ندارند، توضیح داد: امروز خبرنگار، اهل رسانه و قلم و اهالی مطبوعات رسالت سنگینی بر دوش دارد در جامعه ای که تحت فشار و تلاطم نفوذ بیگانگان اجنبی قرارگرفته است باید زبان و گفتمان صادق در منشور حرفه ای خبرنگاری ترویج پیدا کند.

وی اضافه نمود: امروز اطلاع رسانی سریع و به موقع خوب است اما دقیق اطلاع رسانی باید مدنظر قرار گیرد در شرایطی که یک شخصیتی به نام ترامپ اقتصاد را تحت بازی سیاسی خود قرار داده است خبرنگار باید درک درستی از موقعیت سیاسی خارج از مرزها داشته باشد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه اگر می خواهیم به منافع ملی بیندیشیم در مقابل دسیسه های بیگانه راهی خوب اندیشه کردن در تهیه خبر نداریم، ابراز داشت: کاری که امروز بیگانگان با ما می نمایند در طول تاریخ بشریت وجود نداشته است، امروز وظیفه خبرنگاران باید نگهبانی و دیدبانی صحیح در جامعه باشد تا بتوانیم سلامت جامعه را حفظ کنیم.

کاتب بابیان اینکه باید بپذیریم رسالت امروز بر دوش خبرنگاران بسیار سنگین است، اضافه نمود: امروز نباید از اینکه دیگران چه می گویند هراسی به دل داشته باشیم، در فضای مجازی اخبار مستند را کمتر مشاهده می کنیم که باید نسبت به این فضا هوشیار باشیم تا حیثیت کشور خوب حفظ گردد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 16

به "کاغذ نشریات مکتوب با ارز 4200 تومانی تأمین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذ نشریات مکتوب با ارز 4200 تومانی تأمین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید