کتی که با آن نامرئی می شوید!

به گزارش فیس راز، تیمی از محققان دانشگاه منچستر مشغول توسعه یک کت استتار حرارتی هستند که انسان را در مقابل دوربین مادون سرخ نامرئی می کند.

کتی که با آن نامرئی می شوید!

نامرئی بودن یعنی چه؟ دیکشنری نامرئی بودن را حالتی که یک شی دیده نمی شود بیان می کند و آن چیز در چنین شرایطی نامرئی تلقی می شود. چیزها زمانی که از خودشان نور بازتاب می کنند مرئی هستند و بنابراین وقتی چیزی نور را نه بازتاب کند و نه جذب، نامرئی شناخته می شود. موضوع نامرئی شدن انسان پدیده ای است که تابحال تحقیقات گسترده ای در زمینه آن اجرا شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا محقق شدن این مهم را ببینید.

نامرئی شدن انسان فقط با یک کت

به نظر می رسد در دانشگاه منچستر یک کت طراحی شده است که توانسته رویای دیرینه انسان ها یعنی نامرئی بودن را محقق کند. چنین لباسی به زودی عرضه می شود و محققان معتقدند محصول نهایی تحقیق آن ها در 5 تا 10 سال آینده آماده خواهد بود.

والبک در بیانیه ای در این باره می نویسد: هدف از طراحی کت مذکور آن است که بدن انسان را در مقابل دوربین های مادون سرخ نامرئی کند. این کت با رایانه طوری برنامه ریزی شده تا انسان را به تولید شنل نامرئی یک گام نزدیک تر کند.

ویژگی منحصر بفرد کت نامرئی کننده

به گفته این شرکت کت مذکور نه تنها در نور معمولی بلکه در طیف نور مادون سرخ نیز نامرئی است. نمونه اولیه این کت استتار حرارتی شامل 42 وصله گرافنی است که هر کدام از 100 لایه گرافن خالص ساخته شده اند.

این وصله ها را می توان بدون نیاز به تغییر دما به طور جداگانه کنترل و تابش حرارتی روی سطح کت را کنترل کرد. سیم های طلا و نقره در هر وصله وجود دارد و می توان ولتاژ های مختلفی را به آن ها وارد کرد. ولتاژ برق به یون های بین لایه های گرافن فشار وارد می کند و هرچه یون های بیشتری تحت فشار قرار می گیرند، تابش گرمایی کمتر می شود.

بخش کلیدی در هر وصله را می توان به طور جداگانه برنامه ریزی کرد تا سطح مختلفی از اشعه گرمایی منتشر کند به این ترتیب کت می تواند در محیط اطراف خود استتار کند و در مقابل دوربین های مادون سرخ نامرئی شود.

محققان اکنون تصمیم دارند اندازه پنل های گرافنی را کوچک تر کنند تا به این ترتیب قابلیت های استتار کت را ارتقا دهند. اگر بخاطر فکر به نامرئی شدن و مزایای آن نمی توانید راحت بخوابید مطلب روشی برای راحت خوابیدن که باید یاد بگیرید را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با 6 روش بدون رژیم لاغر شوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2244

به "کتی که با آن نامرئی می شوید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "کتی که با آن نامرئی می شوید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتی که با آن نامرئی می شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید