گوشی موبایلی با شارژ سریع 150 واتی شاید به زودی معرفی گردد

به گزارش فیس راز، در سال 2020 تعدادی گوشی توانستند مرز سرعت 100 وات را برای شارژ رد نمایند و در سال 2021 هم تعدادی گوشی مانند ردمی نوت 11 پرو پلاس و شیائومی میکس 4 با سرعت شارژ 120 وات از راه رسیدند. اما حالا یکی از افشاگران مشهور اعلام نموده که به زودی اولین گوشی مجهز به شارژ سریع 150 وات از راه می رسد ولی در این زمینه اطلاعات بیشتری ارائه نداده است.

گوشی موبایلی با شارژ سریع 150 واتی شاید به زودی معرفی گردد

لازم به ذکر است شارژ 120 وات هم همین حالا بسیار سریع محسوب می گردد. به عنوان مثال شیائومی میکس 4 با پشتیبانی از شارژ 120 وات در عرض 21 دقیقه می تواند باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خود را شارژ کند و اگر حالت Boost Mode را فعال کنید، زمان شارژ این گوشی به فقط 15 دقیقه می رسد. بنابراین شارژ سریع 150 وات می تواند زمان لازم برای شارژ را بیش از پیش کاهش دهد. البته در این زمینه معیارهای دیگری هم اهمیت دارند.

همان طور که احتمالا می دانید، باتری های لیتیوم یونی به مرور زمان فرسوده می شوند و هر چقدر سرعت شارژ بالاتر باشد، باتری در معرض گرمای بیشتری قرار می گیرد و این موضوع منجر به تسریع فرسایش باتری می گردد. علاوه بر این، استانداردهای شارژ بسیار سریع نسبت به استانداردهای مرسوم تورم بیشتری در باتری ایجاد می نمایند و این یعنی شرکت باید در بدنه فضای خالی بیشتری به باتری اختصاصی دهد. این در حالی است که اگر سرعت شارژ کمتر باشد، شرکت سازنده می تواند با بهره گیری از این فضا از باتری بزرگ تر استفاده کند.

شیائومی و اوپو بعد از آنالیز فناوری شارژ 120 و 125 وات خود اعلام نموده اند که بعد از حدود 2 سال استفاده، باتری های فوق به 80 درصد ظرفیت اولیه خود می رسند. اگرچه چنین آماری اصلا بد نیست، اما برای افرادی که گوشی های خود را بیش از 2 سال نگه می دارند، کمی نگران نماینده محسوب می گردد.

به همین دلیل احتمالا شارژ سریع 150 وات در این زمینه فشار بیشتری به باتری وارد می نماید. البته شیائومی ماه ها قبل بعد از آنالیز سرعت شارژ 200 وات اظهار داشت که این سرعت شارژ هم بعد از حدود دو سال، ظرفیت باتری را به 80 درصد ظرفیت اولیه می رساند. با توجه به اینکه حداقل تا چند سال آینده خبری از ارائه فناوری های نوین برای باتری گوشی نخواهد بود، کاربران فقط می توانند چشم انتظار ارائه سرعت های بیشتر برای شارژ باتری باشند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2000

به "گوشی موبایلی با شارژ سریع 150 واتی شاید به زودی معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی موبایلی با شارژ سریع 150 واتی شاید به زودی معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید