300 قطعه شی تاریخی در موزه مردم شناسی گچساران نگهداری می گردد

به گزارش فیس راز، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، 300 قطعه شی تاریخی در موزه مردم شناسی گچساران نگهداری می گردد.

300 قطعه شی تاریخی در موزه مردم شناسی گچساران نگهداری می گردد

رحیم خردمند اظهار کرد: این موزه شامل اشیای تاریخی از جنس ظروف سنگی، سفال، چوب، مسی و بعلاوه تعداد پرشماری اشیای تاریخی نشان دهنده غنای فرهنگی مردم این شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گچساران اعلام کرد: اشیا و اسناد تاریخی موجود در موزه مردم شناسی گچساران مربوط به دوره های مختلف تاریخی از 350 تا 700 سال پیش است.

خردمند توضیح داد: اشیا و اسناد تاریخی مذکور از سوی شهروند خوش ذوقی بنام محمد حسین یحیی زاده در بخشی از خانه شخصی او نگهداری می گردد.

او خواهان حمایت مسئولان برای توسعه موزه مردم شناسی گچساران شد و گفت: بسیاری از آثار به علت کمبود فضا در جعبه های کاغذی نگهداری می گردد و باید برای توسعه فضای موزه چاره اندیشی گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گچساران ادامه داد : سال 1397 برای این شهروند فرهنگ دوست مجوز موزه داری صادر و سپس تسهیلات و یاری های بلاعوض به منظور راه اندازی موزه پرداخت شده است.

خردمند تاکید نمود: تا به امروز میراث فرهنگی 150 میلیون ریال یاری بلاعوض برای راه اندازی این موزه پرداخت نموده و قرار است تسهیلات کرونایی نیز به این موزه پرداخت گردد.

او اضافه کرد: این حمایت ها به استناد آیین نامه حمایت از اموال تاریخی، فرهنگی و آیین نامه حمایت و نظارت از مجموعه داران خصوصی انجام می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2024

به "300 قطعه شی تاریخی در موزه مردم شناسی گچساران نگهداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 قطعه شی تاریخی در موزه مردم شناسی گچساران نگهداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید