آمریکا با چین همانند دشمن فرضی برخورد نکند

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کوی تیان کای سفیر چین در آمریکا به واشنگتن هشدار داد، رفتار کردن آمریکا با چین به عنوان دشمن فرضی اشتباهی عظیم است.

آمریکا با چین همانند دشمن فرضی برخورد نکند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این دیپلمات ارشد چینی مستقر در آمریکا از واشنگتن خواست که با پکن به عنوان دشمن فرضی رفتار نکند.

سفیر پکن در واشنگتن که در یک نشست مجازی صحبت می کرد، هشدار داد، اتخاذ چنین رویکردی از سوی آمریکا به اشتباهات استراتژیک عظیم منتهی خواهد شد.

کوی تیان کای توضیح داد: رفتار کردن با چین به عنوان رقیب استراتژیک و دشمن فرضی، قضاوت بسیار نادرست در مسائل استراتژیک خواهد بود. ترسیم هر سیاستی بر اساس چنین قضاوت نادرستی، تنها به اشتباه های خطیر استراتژیک منجر خواهد شد.

وی موضع پکن را مبنی بر اینکه چین به دنبال همزیستی مسالمت آمیز و همکاری با آمریکا است، تکرار کرد و همزمان هشدار داد، چین در موضوعات مرتبط با حاکمیت و تمامیت ارضی خود تسلیم هیچ فشاری نخواهد شد.

این مقام ارشد پکن گفت: چین عقب نشینی نخواهد کرد. ما امیدواریم که ایالات متحده به منافع کلیدی چین احترام بگذارد و از عبور کردن از خطوط قرمز پرهیز کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1557

به "آمریکا با چین همانند دشمن فرضی برخورد نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با چین همانند دشمن فرضی برخورد نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید