افزایش متقاضیان تحصیل در ایران، درخواست انصراف به دلیل شیوع کرونا نداشتیم

به گزارش فیس راز، مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم از افزایش تقاضا برای حضور دانشجویان خارجی به شکل بورسیه اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط کرونا درخواست انصراف از تحصیل از سوی دانشجویان خارجی نداشته ایم.

افزایش متقاضیان تحصیل در ایران، درخواست انصراف به دلیل شیوع کرونا نداشتیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ارشد در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

دکتر عبدالحمید علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب به پیش بینی شرایط دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های داخل پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر و با وجودی که در شرایط کرونایی بسر می بریم، بسیاری از دانشجویان خارجی درخواست دارند که هر چه زودتر به دانشگاه های محل تحصیل خود بازگردند، اما به دلیل مسائل بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا تا به امروز این امکان فراهم نشده و ترجیح ما این است که حضور دانشجویان در واحدهای خوابگاهی و دانشگاهی براساس برنامه ریزی های انجام شده، باشد.

وی با تاکید بر این که دانشجویان خارجی از نیمه دوم شهریورماه می توانند به دانشگاه های محل تحصیل خود بازگردند، ادامه داد: نیمه دوم شهریورماه زمان پیشنهادی وزارت علوم برای بازگشت این دانشجویان در شرایط کنترل شده کرونا است، اما اگر مجددا شیوع کرونا در کشور اوج بگیرد طبیعی است که ما در تمام مصوبات فعلی خود بازنگری کنیم و براساس شرایط جدید تصمیم بگیریم.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 16 هزار دانشجو از کشور خارج شده اند. در واقع اگر این دانشجویان با شرایط عادی از کشور خارج می شدند باید مجوز خروج از کشور را دریافت می کردند، اما در شرایط کرونایی نیازی به دریافت مجوز نبود و پلیس هماهنگی های لازم را برای خروج دانشجویان انجام داد.

دکتر علیزاده اظهار کرد: فعلا درخواست انصرافی از طرف دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های داخلی نداشته ایم و این دانشجویان شهریه های خود را به دانشگاه ها پرداخت نموده و مشغول ادامه تحصیل به وسیله آموزش مجازی هستند.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم تاکید نمود: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم هر دانشجوی خارجی که نتواند در کلاس های مجازی شرکت کند و یا در آزمون حضور نداشته باشد و یا اینکه اصلا تمایلی برای حضور در کلاس ها نداشته باشد می تواند ترم خود را بدون احتساب سنوات حذف کند و اگر شرایط ترم های آینده عادی باشد می تواند ادامه تحصیل بدهد. وزارت علوم سیاست های حمایتی خود از این دانشجویان را افزایش داده است.

وی همچنین تاکید نمود: در شرایط کرونایی، خللی در سیاست وزارت علوم برای جذب دانشجویان خارجی ایجاد نشده و با توجه به این که ما دانشجویان خارجی را با شیوه هایی نظیر کنکور، بورسیه و غیربورسی پذیرش می کنیم، بنابراین متقاضیان شرکت در کنکور تقاضای خود را انجام داده اند و متقاضیان بورسیه نیز درخواست های خود را ارسال کردند که در نیمه تابستان این درخواست ها آنالیز می گردد.

به گفته مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تقاضا ورود به دانشگاه های داخل از سوی خارجی ها به شکل بورسیه سال جاری رو به افزایش بوده است و منتظر اعلام نظرستاد مقابله با کرونا هستیم به محض این که شرایط در کشور عادی گردد روال ما برای جذب این دانشجویان عادی خواهد شد و پیش بینی ها این است که پذیرش مجازی دانشجویان خارجی را در دستور کار قرار بدهیم اما با این شیوه فعلی نیز تعداد ما کاهشی نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1195

به "افزایش متقاضیان تحصیل در ایران، درخواست انصراف به دلیل شیوع کرونا نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش متقاضیان تحصیل در ایران، درخواست انصراف به دلیل شیوع کرونا نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید