ایروان و باکو برای نشست مسکو اعلام آمادگی کردند

به گزارش فیس راز، پوتین در این بیانیه اضافه نمود: برای رایزنی در این مسائل با میانجی گری وزیر امور خارجه روسیه، روز 9 ماه اکتبر (روز آدینه) وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مسکو دعوت می شوند.

ایروان و باکو برای نشست مسکو اعلام آمادگی کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اعلام آمادگی وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حضور در نشست مسکو برای حل و فصل بحران قره باغ برای روز آدینه اطلاع داد.

به گزارش ایرنا،ماریا زاخاروا به رسانه ها گفت که در حال حاضر، کوشش های فعال برای برگزاری این رویداد در مسکو حال انجام است و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیروز (پنجشنبه) در بیانیه ای از وزیران امورخارجه ارمنستان و جمهوری آدربایجان برای رایزنی درباره صلح در قره باغ، به مسکو دعوت کرد.

کاخ کرملین پنجشنبه شب در بیانیه ای اعلام نمود: رییس جمهوری روسیه پس از چند بار گفت وگوی تلفنی با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان خواهان توقف اقدامات جنگی در منطقه مناقشه قره باغ با اهداف انسانی و به منظور مبادله اسرا و اجساد کشته شدگان شده است.

پوتین در این بیانیه اضافه نمود: برای رایزنی در این مسائل با میانجی گری وزیر امور خارجه روسیه، روز 9 ماه اکتبر (روز آدینه) وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مسکو دعوت می شوند.

شرایط منطقه قره باغ از ده روز پیش متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواهان خاتمه اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در این منطقه شده است.

روسیه به عنوان یکی از سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از دو دهه پیش برای حل مساله قره باغ کوشش می نماید، اما تا به امروز این کوشش های بی نتیجه مانده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1288

به "ایروان و باکو برای نشست مسکو اعلام آمادگی کردند" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایروان و باکو برای نشست مسکو اعلام آمادگی کردند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایروان و باکو برای نشست مسکو اعلام آمادگی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید