این روحانی در ایران پرطرفدار شد!

به گزارش فیس راز، آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: یک روحانی در ایران، هواداران زیادی از جوانان را در اینستاگرام جذب نموده است، سیدمهدی طباطبایی این کار را با نجات سگ های خیابانی انجام داده است.

این روحانی در ایران پرطرفدار شد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، طباطبایی به طور مرتب - برای بیش از 90000 دنبال نماینده خود در اینستاگرام- داستان های دلخراشی از سگ های مورد آزار و بی توجهی که در پناهگاه خود از آن ها مراقبت نموده است، منتشر می نماید. هواداران جوان او در صد ها کامنتی که او تقریباً در هر پست دریافت می نماید، از اقدامات او تمجید می نمایند.

اسلام حیوان آزاری را ممنوع نموده و اطعام نیازمندان را ترویج می نماید. در سراسر خاورمیانه، مردم غذا و آب را برای گربه های ولگرد که اغلب در حال سرگردانی در داخل و خارج ساختمان های عمومی دیده می شوند، می گذارند.

این رسانه مدعی شد هنگامی که تصاویری از او در حال مراقبت از سگ ها در حالی که لباس روحانیت بر تن داشت منتشر شد، او خلع لباس شده است البته این حکم بعداً به حالت تعلیق عایدی، اما او همچنان محتاط است. طباطبایی این روز ها در بهشت بامک، پناهگاهی که دو سال پیش تأسیس کرد، هنگام نگهداری از سگ ها و تمیز کردن لانه های آن ها، لباس های معمولی می پوشد.

وی گفت: ما سگ های معلولی را می پذیریم که نمی توانند در طبیعت زنده بمانند و برای یافتن سرپرست مشکل دارند. بسیاری از آن ها سگ هایی هستند که من شخصاً به سلامت از آن ها پرستاری نموده ام. آن ها تا زمانی که به طور کامل بهبود یابند و قدرت خود را بازیابند، اینجا می مانند.

طباطبایی متکی به یاری های دوستداران حیوانات در ایران و خارج از کشور است. او می گوید که منابع مالی موجود برای چنین پیگیری هایی در سال های اخیر با تشدید تحریم های مالی آمریکا بر سر برنامه هسته ای مورد مناقشه ایران، خشک شده است. سیستم بانکی کشور تقریباً به طور کامل از دنیای خارج جدا شده است و انتقال وجوه را بسیار سخت می نماید.

در داخل ایران، با سقوط پول محلی به پایین ترین سطح خود در سال گذشته، اقتصاد دچار رکود شده است. با توجه به اینکه بسیاری از ایرانیان برای گذراندن زندگی خود در کوشش هستند، چیزی برای دوستان پشمالو این روحانی باقی نمانده است.

طباطبایی گفت: من از دولت های غربی، به ویژه دولت آمریکا و سایر کشور هایی که می توانند بر برطرف تحریم ها تأثیر بگذارند، درخواست می کنم که برای سازمان هایی مانند ما که در کوشش های بشردوستانه و صلح آمیز هستند، استثنا قائل شوند.

وی اضافه نمود: با اجازه دادن به ما برای ایجاد حساب های بانکی و تأیید هویت خود، می توانیم از افراد و موسسات خیریه خارج از کشور یاری دریافت کنیم.

او بعلاوه به تغییر در داخل ایران امیدوار است، به ویژه، لغو ممنوعیت سگ گردی در پارک ها.

طباطبایی گفت: صاحبان حیوانات خانگی باید سگ ها و سایر حیوانات خانگی خود را برای پیاده روی بیرون ببرند. متأسفانه، ما هنوز قوانینی برای حمایت از حقوق حیوانات نداریم و هیچ مقرراتی برای جلوگیری از ظلم به حیوانات وجود ندارد.

با وجود تنش های اخیر، طباطبایی همچنان چهره ای دوست داشتنی برای بسیاری است. زهرا اخیرا توله سگی را در حال مرگ در کنار جاده پیدا نموده است. روحانی مهربان اولین کسی بود که به فکر یاری به سگ کوچک بود. زهرا می گوید: من فکر می کنم او یک فرشته است، بیش از یک انسان، من نمی توانم آن را با کلمات بیان کنم.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2356

به "این روحانی در ایران پرطرفدار شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روحانی در ایران پرطرفدار شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید