برای لکه های تیره پوست چه کنیم؟

به گزارش فیس راز، مجله سلامت/ در این مطلب به غذاهای تاثیرگذار در جلوگیری از بروز لکه های تیره و آکنه پوستی می پردازیم.

برای لکه های تیره پوست چه کنیم؟

طبق نظر آموزشگاه پوست آمریکا، هرگز ثابت نشده که رژیم غذایی در علل یا درمان آکنه نقش داشته باشد. این سایت همچنین ذکر می نماید که رژیم غذایی سالم برای سلامت عمومی خوب است، که این سلامت عمومی شامل پوست، عظیم ترین عضو بدن انسان نیز می گردد.

مزایای رژیم غذایی سالم برای پوست از بهبود شرایط پوستی مانند آکنه و پسوریازیس گرفته تا محافظت در برابر عوامل محیطی یا رادیکال های آزاد متغیر است.

طبق گفته اداره مکمل های تغذیه ای، مزایای ویتامین ها و سلنیوم معدنی به منظور جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد که می توانند در ایجاد بیماری های مزمن و اختلال در سیستم ایمنی بدن نقش داشته باشند، به اثبات رسیده است.

غذاهای آنتی اکسیدان دار

مجله Senior از عظیمترین مطالعه مربوط به غذاهای آنتی اکسیدان دار خبر می دهد. در این مطلب بیش از 100 ماده غذایی مورد آنالیز قرار گرفته و نتایج این آنالیز می گوید که لوبیا و میوه هایی که در قسمت زیر لیست می شوند، به عنوان مواد غذایی با بیشترین میزان آنتی اکسیدان شناخته شده اند.

- زغال اخته وحشی

- تمشک

- توت سیاه (بلک بری)

- رزبری قرمز

- توت فرنگی

- آلو بخارا

- آلو قرمز

- سیب قرمز

- سیب سبز

- گیلاس

سبزیجات و دانه ها

کنگر فرنگی پخته شده بالاترین سبزی آنتی اکسیدانی است و پس از آن سیب زمینی rosette، پخته شده با پوست، در رده دوم قرار می گیرد. گردو و پکن نیز مفید هستند.

آجیل ها و پروتئین های سرشار از سلنیوم

غنی ترین ماده غذایی سرشار از سلنیوم آجیل خشک شده و به دنبال آن گردو است. پروتئین های سرشار از سلنیوم عبارتند از:

تن ماهی سبک

ماهی کاد

بوقلمون

سینه مرغ

گوشت گاو پخته شده

غلات، تخم مرغ و لبنیات

سلنیوم در دانه هایی مانند نودل غنی شده، جو دوسر، برنج و غلات کامل نیز یافت می گردد. پروتئین های حاوی سلنیوم شامل تخم مرغ، پنیر کم چرب و پنیر چدار است.

ویتامین های A و D

ویتامین های A و D دو ویتامین موثر در سلامت پوست هستند. بالاترین منابع ویتامین A یا بتاکاروتن، جگر گاو و آب هویج هستند. البته دانشکده پزشکی هاروارد هشدار می دهد که مصرف بیش از حد ویتامین A ممکن است منجر به نقص هنگام تولد گردد. آنها توصیه می نمایند که مقدار A را به شکل بتاکاروتن دریافت کنید، زیرا حتی در دوزهای بالا هم سمی نیست.

ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی تن و ماهی خال مخالی بعضی از منابع نادر طبیعی ویتامین D هستند. شیر تقویت شده و کمی تابش نور خورشید از رایج ترین روش های دریافت این ویتامین مهم برای سلامتی پوست هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1172

به "برای لکه های تیره پوست چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای لکه های تیره پوست چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید