بیش از 15 میلیون نسخه الکترونیک در کشور صادر شد

به گزارش فیس راز، دبیر کشوری اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: 15 میلیون و 120 هزار و 960 نسخه الکترونیک طی امسال در کشور فراوری شده که سهم استان کرمان از این مقدار 950 هزار نسخه است.

بیش از 15 میلیون نسخه الکترونیک در کشور صادر شد

محمد جعفری روز پنجشنبه در نشست خبری اضافه کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک طی امسال در تمام مراکز خصوصی و دولتی درمانی و تشخیصی استان کرمان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی در راستای اجرای این طرح بر اساس مصوبه شورای عالی انفورماتیک کشور مکلف شدند برنامه نسخه الکترنیک را پیاده سازی نمایند و این همکاری در دانشگاه های استان کرمان بسیار خوب اجرا شد به طوری که پرداخت تشویقی مطالبات را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات بیمه سلامت استان کرمان به صورت الکترونیک تا بهمن امسال پرداخت شده است گفت: هیچ مطب، داروخانه و آزمایشگاهی در کرمان وجود ندارد که به روش دستی صورتحساب خود را برای بیمه ارسال کند لذا این سازمان به هیچ مرکز سرپایی بدهکار نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: پرداخت مطالبات پزشکان خانواده تا اسفندماه، به بیمارستان های خصوصی تا آبان و به بیمارستان های دولتی تا شهریور امسال صورت گرفته است.

62 درصد از جمعیت استان کرمان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند

وی گفت: بیمه سلامت در استان کرمان طی امسال چتر حمایت اقتصادی خود را بر سر 62 درصد از جمعیت این استان معادل بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر با هدف سلامت محوری، حفاظت اقتصادی و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی افراد تحت حمایت اقتصادی خود باز نموده است.

جعفری اضافه کرد: 430 هزار نفر در استان کرمان ماهانه از دفترچه بیمه سلامت استفاده می نمایند که معادل هر دقیقه 12 نفر است که به ازای هر بار مراجعه به طور متوسط 156 هزار تومان توسط بیمه پرداخت شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش 35 درصدی مراجعات بیمه شدگان به مراکز درمانی و تشخیصی گفت: هزینه هر بار درمان بیمه شدگان در امسال 45 درصد گران تر از سال قبل بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان توضیح داد: بیمه سلامت در این استان با افزون بر هزار و 300 موسسه درمانی، تشخیصی و بهداشتی قرارداد دارد و در این راستا ماهانه بیش از 50 میلیارد تومان تقبل هزینه نموده در حالی است که وصول حق بیمه ماهیانه 20 میلیارد تومان است ما به التفاوت آن از محل یارانه های دولتی جایگزین می گردد.

بیمه سلامت هزینه کاردرمانی و گفتار درمانی را تقبل می نماید

وی تاکید نمود: بیمه سلامت در امسال هزینه انجام کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی سنجی افراد توانخواه را برای نخستین مرتبه تحت پوشش قرار داده است.

جعفری اضافه کرد: همچنین بیمه سلامت امسال پوشش بیماری های سخت درمان و بیماری های نادر متابولیکی با پوشش 100 درصد هزینه، پوشش بیمه ای درمان افراد با هویت نامعلوم بستری در بیمارستان ها و پوشش هزینه های درمان بیماران زندانی و اتباع خارجی مجاز در هنگام بستری را تقبل نموده است.

وی با بیان اینکه پوشش هزینه ترک اعتیاد تمام بیماران با دفترچه بیمه سلامت و سایر بیمه ها نیز بر عهده بیمه سلامت قرار گرفته است ادامه داد: بیمه سلامت هزینه کامل درمان بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان ها را بر عهده دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اعلام کرد: امسال همچنین طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در این استان به صورت پایلوت کشوری اجرا شد و خانواده هایی که دفترچه بیمه رایگان دارند تحت پوشش خدمات پزشکی خانواده قرار گرفتند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1639

به "بیش از 15 میلیون نسخه الکترونیک در کشور صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 15 میلیون نسخه الکترونیک در کشور صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید