تاکید رئیسی بر روابط نزدیکتر با چین و روسیه برای خنثی سازی تحریم های غرب (تور چین)

به گزارش فیس راز، رئیس جمهور اسلامی ایران ارتقای روابط بین کشور هایی که تحت تحریم هستند را اقدامی بزرگ در خنثی کردن تحریم های آمریکا و غرب دانست.

تاکید رئیسی بر روابط نزدیکتر با چین و روسیه برای خنثی سازی تحریم های غرب (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه چینی سی جی تی ان در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ضمن تاکید بر ایجاد روابط نزدیک تر با چین و روسیه، آن را راهکاری برای خنثی سازی تحریم های غرب عنوان نمود.

وی با اشاره به اینکه روابط بین ایران و کشور های منطقه می تواند بسیاری از تحریم های غرب را خنثی کند گفت غرب از تحریم به عنوان سلاح استفاده می نماید. آن ها قبلا نیروی زمینی می آوردند و اقدام نظامی انجام می دادند. اما امروز این شکل تهدیدات به تحریم های ظالمانه تغییر نموده است که صورتی از جنگ علیه ملت هاست.

رئیس جمهور بر روابط بین کشور هایی که تحت تحریم هستند تاکید نمود و آن را اقدامی بزرگ در خنثی کردن تحریم های آمریکا و غرب دانست.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه به پیشرفت های بزرگ ایران به رغم تحریم های آمریکا و غرب اشاره و گفت: آمریکایی ها انتظار این سطح از پیشرفت را نداشتند. با این حال و علیرغم تحریم ها، ما متعهد و متمرکز برای حرکت به سمت پیشرفت های بیشتر در بسیاری از عرصه های مختلف در کشورمان به شکلی متعهدانه و راسخ با تقویت روابط با کشور های دوست مثل چین، روسیه و کشور های آسیای میانه هستیم.

وی با تاکید بر سرانجام دوران یکجانبه گرایی، همکاری ایران، چین، روسیه و دیگر اعضا در سازمان همکاری شانگهای، سازمان اوراسیا و سازمان همکاری مالی (اکو) را عاملی برای ایجاد قدرت های نو و شروع دوران چند جانبه گرایی دانست.

رئیس جمهور در پایان روابط تهران و پکن را ریشه دار توصیف و بر اجرای جامع توافق 25 ساله بین ایران و چین در قالب تعهدی قوی تاکید نمود.

خبرنگاران بین الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2240

به "تاکید رئیسی بر روابط نزدیکتر با چین و روسیه برای خنثی سازی تحریم های غرب (تور چین)" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاکید رئیسی بر روابط نزدیکتر با چین و روسیه برای خنثی سازی تحریم های غرب (تور چین)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیسی بر روابط نزدیکتر با چین و روسیه برای خنثی سازی تحریم های غرب (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید