تاکید لاوروف بر اجرای پروژه نورداستریم 2 علیرغم تهدید و تحریم های آمریکا

به گزارش فیس راز، وزیر خارجه روسیه در سخنانی تاکید نمود که خط لوله نورد استریم-2 تحت هرشرایطی راه اندازی خواهد شد.

تاکید لاوروف بر اجرای پروژه نورداستریم 2 علیرغم تهدید و تحریم های آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر امور خارجه روسیه درباره خط لوله نورد استریم-2 و تهدیدهای آمریکا گفت که این خط لوله و خط لوله ترک استریم با وجود تحریم های آمریکا راه اندازی می گردد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که با یکی از شبکه تلویزیونی این کشور صحبت می کرد در ادامه گفت که روسیه آماده است در صورت تمدید مذاکرات تسلیحاتی سامانه دفاع موشکی سارمات و آوانگارد را وارد پیمان استارت جدید کند.

بر اساس این گزارش، با نهایی شدن نورد استریم 2، روسیه این امکان را خواهد یافت که با استفاده از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز طبیعی خود را به آلمان برساند. طبق توافق های قبلی در مورد این پروژه، شرکت گاز پروم روسیه نیمی از هزینه های احداث نورد استریم 2 را متقبل گردد و نیم دیگر هزینه ها توسط پنج شرکت اروپایی پرداخت گردد.

این درحالیست که مجلس سنای آمریکا هفته گذشته طرح تحریم کمپانی های شریک در ساخت این خط لوله عظیم و زیر دریا را ذیل لایحه بودجه نظامی 738 میلیارد دلاری سال 2020 تصویب کرد.

به دنبال این موضوع، شرکت آل سیز شرکت مستقر در سوئیس که در زمینه احداث خطوط لوله و تاسیسات زیر آبی تخصص دارد، در وبسایت خود اطلاع داد: با توجه به اجرایی شدن لایحه دفاعی ملی ایالات متحده آمریکا، آل سیز فعالیت های خود را در پروژه نورد استریم 2 تعلیق نموده است.

سرگئی لاوروف در ادامه گفت وگوی روز شنبه خود اضافه نمود که پیشنهاد آمریکا در زمینه اقدام های شفاف در کاهش و محدودیت در تسلیحات راهبردی تهاجمی جالب است.

وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه همچنین گفت که مسکو از تمایل آمریکا برای ایجاد شکاف بین روسیه و چین مطلع است اما ما قصد نداریم روابطمان با پکن را برای خشنودی واشنگتن بد کنیم . (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 746

به "تاکید لاوروف بر اجرای پروژه نورداستریم 2 علیرغم تهدید و تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید لاوروف بر اجرای پروژه نورداستریم 2 علیرغم تهدید و تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید